فرمانده کل سپاه: قرارگاه خاتم‌الانبیا ۱۶ پروژه استراتژیک در خوزستان اجرا می‌کند

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در بازدید از روند اصلاح و ترمیم خطوط ریلی اهواز ـ اندیمشک بین بامدژ و ایستگاه آهودشت هدف از سفر به استان خوزستان را‌ بازدید از مناطق سیل‌زده عنوان کرد و اظهار داشت:‌ امیدواریم روز به روز شاهد بهبود وضعیت رفاهی و معیشتی مردم این استان به ویژه در مناطق سیل‌زده باشیم.

وی با بیان اینکه همچنین در این سفر از ‌پروژه‌های مهم قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ‌در ‌استان بازدید شد، افزود:‌امید است این پروژه‌ها در زمان مشخص شده‌ به پایان برسد.

فرمانده کل سپاه با اشاره به ‌اهمیت راهبردی سیستم حمل و نقل  در مسیر توسعه و ارتقای کیفیت اقتصادی کشور تصریح کر‌د: پروژه دو خطه کردن راه‌آهن بندر‌امام ـ اندیمشک از جمله پروژه‌های استراتژیک است ‌که توسط قرارگاه خاتم‌الانبیا در حال اجرا‌ست.

پروژه تقاطع غیر همسطح و کمربندی بندر امام خمینی به آبادان کلنگ زنی شد

آغاز عملیات اجرایی خط آهن شلمچه بصره از سه ماه آینده

وی با بیان اینکه طول این خط حدود ۲۷۵ کیلومتر است که مسیر اندیمشک تا اهواز ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و ‌تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: انتظار می‌رود این پروژه هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد تا ‌شاهد گسترش کیفیت کمی و کیفی حمل و نقل استراتژیک در استان خوزستان باشیم و بی‌شک این پروژه بزرگ کمک شایانی به توسعه اقتصاد کشور ‌کند.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه گام‌های بلندی برای توسعه زیرساخت‌های ملی با هدف توسعه اقتصاد کشور برداشته شده است، اظهار داشت:‌ ۱۶ پروژه زیرساختی مختلف نظیر آبرسانی و خطوط حمل و نقل ریلی در خوزستان در دست اجرا‌ست‌.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه خوزستان در ماه‌های گذشته مانند دوران دفاع مقدس کانون همبستگی و ظهور احساسات ملی بود‌، گفت: تمام ملت ایران در سیلاب در کنار مردم خوزستان حضوری فعال داشتند و اکنون در فرایند بازسازی، ترمیم و نوسازی مناطقی هستیم که تحت تأثیر سیل قرار گرفته‌اند و سعی داریم با تلاش‌های گسترده، شرایط اجتماعی و معیشتی مردم را به بالاتر از شرایط پیش از سیل برسانیم.

وی با بیان اینکه گروه‌های جهادی با تمام ظرفیت در مناطق سیل‌زده استان حضور دارند، گفت:‌ شب گذشته در بازدید از این گروه‌های جهادی در منطقه ملاشیه و عین دو اهواز شاهد انگیزه بالایی در میان این گروه‌های جهادی بودیم.

به گزارش تسنیم، سرلشکر حسین سلامی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شب گذشته از مناطق عین دو و ملاشیه اهواز بازدید کرده و امروز نیز با حضور در منطقه بامدژ از روند اجرایی پروژه‌های خانم‌الانبیا (ع) در زمینه توسعه خطوط ریلی دیدن کرد و پس از آن نیز در نشست بررسی پروژه طرح آبرسانی شرق اهواز حضور یافت.

https://biknews.ir/8679کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8679/فرمانده-کل-سپاه-قرارگاه-خاتم‌الانبیا/کپی شد!