یادداشت | ‏از سکولاریسم اصلاح‌طلبان تا ظاهرگرایی اصولگرایان!

اصولگرایان و اصلاح‌طلبان دو ‎عدالت را که مغز دین و فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و رسالت انبیاء‌الهی است، به مسلخ کشاندند! خروجی این بازی، امروز جامعه طبقاتی و غیرتوحیدی است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) ، داود مدرسی یان فعال سیاسی و رسانه‌ای خوزستانی در یادداشتی نوشت: مرز ما با مدعیان اصلاحات، عدم اعتقاد نظری و عملی آنان به حاکمیت دین و ارزش‌های اسلامی و انسانی است و با مدعیان اصولگرایی، تمسک آنان به ظاهر و پوسته دین برای رسیدن به قدرت و سوءاستفاده از ظواهر دینی برای رسیدن به دنیاست.‏

اگر چه رهبران و تئوریسین‌های اصلی اصلاحات، خود لباس دین به تن دارند و با کمک همین ظواهر دینی و شعارهای انقلابی در دهه۶۰ به قدرت رسیدند و برای خود نان و نامی دست‌وپا کردند، اما دست آخر به اصل حاکمیت دین، پشت‌وپا زدند و پرچم حذف دین وحاکمیت دین از عرصه سیاسی و اجتماعی را بالا بردند!‏

اصولگرایان هم با تمسک به پوسته و ظاهر دین و دلسوزی برای ظواهر بالا آمدند ولی با تقلیل دین به برخی فروع و ظواهر و فراموش کردن اصل و مغز دین، بدترین ضربه را به حاکمیت دینی زدند. نتیجه عمل‌شان با اصلاح‌طلبان فرقی نکرد. نتیجه کنش هر دو یک چیز است: “تضعیف حاکمیت دینی در اذهان عموم”.‏

نتیجه هر دو کلان‌جریان در کشور همین است که مردم بگویند “دین برای سعادت دنیا و مدیریت جامعه، برنامه‌ای ندارد؛ کارآمدی ندارد؛ نمی‌تواند و …”!

نتیجه عملکرد هر دو جریان، سکولاریسم است اگرچه اصلاح‌طلبان دانسته کشور را به این سمت بردند و اصولگرایان نادانسته این وضع را رقم زدند!

مدعیان اصلاحات، از آرمان‌های انقلاب، فقط آزادی و جمهوریتش را برداشتند و مدعیان اصولگرایی، فقط دم از استقلال و امنیت زدند! هر دو ‎عدالت را که مغز دین و فلسفه تشکیل نظام جمهوری اسلامی و رسالت انبیاء‌الهی است، به مسلخ کشاندند! خروجی این بازی، امروز جامعه طبقاتی و غیرتوحیدی است. خروجی این بازی، کنار زدن دین از عرصه سیاست و اجتماع است.

تکلیف ما عاشوراگونه است. برای احیای دین و اصلاح امت، همچون حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام باید علم امر به معروف و نهی از منکر را بدست بگیریم و مقابل این سیل بنیان‌ برافکن بایستیم!

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14344کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14344/یادداشت-از-سکولاریسم-اصلاحطلبان-ت/کپی شد!