عدم تمایل شرکت‌های پتروشیمی به عملیات غیرصنعتی تا از رده خارج کردن فرودگاه بندرماهشهر

امروز اگر از مردم شهرستان بندر ماهشهر بپرسیم پتروشیمی‌ها چه عایدی برای مردم داشته‌اند اکثر قریب به اتفاق از هیچ سخن می‌گویند!

یادداشت سردبیر ؛ در حالی که در سال‌های گذشته هزاران میلیارد تومان از شرکت‌های پتروشیمی و شورای راهبردی به جیب شرکت عملیات غیرصنعتی واریز شده است تا پروژه های مسئولیت اجتماعی را اجرا کند اما به دلیل عدم توانایی در مدیریت پروژه‌ها، بسیاری از آن ها بلاتکلیف رها شده‌اند و موجب عدم رضایت مردم شده‌اند.

مدیران عامل شرکت‌های پتروشیمی نیز یکی از دلایل عدم تمایل به شورای راهبردی را انجام نشدن پروژه‌ها و عدم کفایت شرکت عملیات غیرصنعتی در اجرای به موقع پروژه‌ها می‌دانند و به همین علت در ابتدای سال ۱۴۰۲ تصمیم گرفتند پروژه‌ها را به جای سپردن به شرکت عملیات غیرصنعتی و افزایش هزینه پروژه‌ها و البته عدم اجرای به موقع، توسط شرکت‌های پتروشیمی با توجه به سهم شورای راهبردی انجام دهند.

شرکت عملیات غیرصنعتی به عنوان مجری پروژه‌های شورای راهبردی که از اجرای هر پروژه نیز مبلغ قابل توجهی را به عنوان واسطه دریافت می‌کند گویا از عقب افتادن پروژه ها آنچنان هم بدش نمی‌آید و همچنان اصرار دارد پروژه ها را خودش انجام دهد در حالی که شرکت‌های پتروشیمی می‌خواهند پروژه‌ها را از شرکت عملیات غیرصنعتی گرفته و با سرعت به مردم تحویل دهند.

عملیات غیرصنعتی در مدیریت فرودگاه ماهشهر نیز طی سالیان گذشته ناکام بوده است و اکثر استانداردهای یک فرودگاه را یکی پس از دیگری از دست داده است و در واقع شهرستان را از یک مزیت اساسی که فرودگاه است محروم کرده، به نحوی که امروز بلیط‌های این فرودگاه از عرضه عمومی به عرضه خصوصی و با لابی‌گری و قیمت‌های خارج از عرف به فروش می‌رسد و هر کسی امکان استفاده از آن را ندارد، همچنین به دلیل عدم توسعه، این فرودگاه دیگر توان رقابت با سایر فرودگاه‌ها را ندارد و مردم به ناچار باید ۱۲۰ کیلومتر را برای رسیدن به فرودگاه اهواز بپیمایند.

پروژه‌های شورای راهبردی و فرودگاه ماهشهر با خارج شدن از دست عملیات غیرصنعتی روزهای خوب را برای مردم شهرستان بندر ماهشهر نوید می‌دهند، هر چند ورود به جعبه سیاه هزاران میلیاردی شورای راهبردی و شفاف‌سازی هزینه‌ها قطعا فشارها را برای نگه داشتن وضع موجود تشدید خواهد کرد.

باید تامل کرد چه کسانی با شفاف شدن هزینه های شورای راهبردی متضرر خواهند شد که اقدام رسانه ای هماهنگ علیه شفافیت را شروع کرده اند.

مسئله اصلی این است «تحمل وضع موجود و محرمانگی بودجه های هزار میلیاردی» یا «تغییر به نفع مردم و شفافیت».

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15760کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15760/عدم-تمایل-شرکتهای-پتروشیمی-به-عملیات/کپی شد!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • حمیدرضا حصاری حرف دل مردم زده شده است بلیت هواپیما فقط در انحصار شرکت های پتروشیمی است و مردم ماهشهر و بندر امام از استفاده از هواپیما محرومند و اگر هم بلیت در ساعات پایانی روز تهیه شود با قیمتی بسیار گران‌تر باید خریداری گردد.