نخستین کارگروه‌ “جهش تولید” در صنعت پتروشیمی تشکیل می‌شود

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تشکیل نخستین کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی با هدف تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، به نقل از نیپنا، مرتضی شاهمیرزایی، روز یکشنبه (۱۹ فروردین ماه) در “نشست مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم”، با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام رشد تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اظهار کرد: خوشبختانه صنعت پتروشیمی ایران صنعتی مردمی است و حدود ۶۰ میلیون ایرانی سهامدار این صنعت ارزش افرین هستند.

شاهمیرزایی با بیان این که شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌عنوان شرکت مادر تخصصی این صنعت، برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است گفت: عوامل کاهش تولید و موانع پیش روی تولید در نشست‌های تخصصی‌تر تشریح خواهد شد.

انتهای پیام/م

وی افزود: بر اساس برنامه هفتم توسعه مقرر شده است تا پتروشیمی ها برای بهره مندی از تخفیف پلکانی خوراک باید ۴۰درصد از سود سالانه خود را برای توسعه و تکمیل زنجیره اختصاص دهند و از تمام پتروشیمی ها درخواست داریم که تکمیل زنجیره ارزش را با هدف ایجاد ارزش افزوده بیشتر مورد توجه قرار دهند.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این که امسال صنعت پتروشیمی در مسیر جهش تولید در تراز خود گام بر می دارد، گفت: این صنعت پیشرو و تخصصی با استفاده از تمام ظرفیت های موجود و همکاری هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی به سوی توسعه و جهش تولید محصولات مختلف حرکت خواهد کرد.

وی، حضور حداکثری مدیران و شرکت های پتروشیمی در نشست را تعامل موثر و همکاری صنعت پتروشیمی برای تحقق هدف گذاری های انجام شده در سالجاری خواند و افزود: مدیریت خوراک برای تامین نیازهای صنعت پتروشیمی دارای اهمیت است و با همکاری شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران و شرکت پالایش و پخش فراورده های نفتی باید تلاش کرد تا خوراک پتروشیمی ها به صورت پایدار تامین شود.

معاون وزیر نفت بیان کرد: ۹ درصد گاز کشور به خوراک پتروشیمی ها اختصاص دارد که می توان با همکاری بخش پالایشی کشور و استفاده از خوراک های مایع ، سبد خوراک صنعت را متنوع کرد.

شاهمیرزایی اظهار کرد: انتظار داریم شرکت‌های پتروشیمی، ظرفیت تولید این صنعت را افزایش دهند که تولید آن بیشترین آورده را برای اقتصاد کشور به ارمغان بیاورند که به این منظور بی‌شک موضوع خوراک واحدهای پتروشیمی در شورای معاونان وزیر نفت مطرح و پیگیری خواهد شد.

وی به جمع آوری گازهای همراه نفت و خاموشی فلرها اشاره کرد و افزود: با استفاده از این گازها می توان تولید پتروشیمی ها را افزایش داد که پیامد آن رشد تولید و تامین نیازهای صنایع پایین دستی پتروشیمی خواهد بود.

شاهمیرزایی با بیان این که گازهای مشعل شرق و غرب کارون به همت صنعت پتروشیمی جمع‌آوری می‌شوند، گفت: هلدینگ‌های پتروشیمی نیز سرمایه‌گذاری برای ورود به توسعه بالادست نفت را به‌منظور تأمین خوراک پایدار در دستور کار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اظهار کرد: سال گذشته با تعامل و همکاری پتروشیمی ها ۸۰ همت عرضه اعتباری رقم خورد و صنایع پایین دستی پتروشیمی، نیازهای خود را سهولت دریافت کردند و حدود ۱۵ هزار واحد پایین دستی می توانند خوراک موردنیاز خود را به صورت اعتباری دریافت کنند.

شاهمیرزایی ادامه داد: جهش تولید با مدیریت تولید در ارتباط است و مدیران پتروشیمی ها باید تمام جوانب را درمجتمع های تولیدی در نظر داشته باشند و با بهره گیری از توان و دانش درکشور و بکار گیری دانش های نو به سوی توسعه و پیشرفت متوازن صنعت حرکت کنند.

وی به نقش و اهمیت افزایش همکاری گمرک ایران ، سازمان بنادر و کشتیرانی و همچنین ناوگان حمل و نقل کشور برای تسهیل صادرات اشاره کرد و گفت: باید با عزمی ملی هدف گذاری ها برای جهش تولید را محقق کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خطاب به مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی گفت: پیوست رسانه ای را با هدف تبیین دستاوردهای صنعت فعال کنید و باید در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی با فرهنگ سازی منسجم موفقیت های کسب شده اطلاع رسانه ای شود.

به گزارش خبر بندر امان خمینی(ره)، به نقل از نیپنا؛ نشست تخصصی مدیران ارشد صنعت پتروشیمی با هدف تحقق جهش تولید با مشارکت مردم، صبح روز (یکشنبه ۱۹ فروردین ماه) با حضور مرتضی شاهمیرزایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، مدیران عامل هلدینگ ها، شرکت های پتروشیمی و مدیران برخی از طرح های پتروشیمی به میزبانی مدیریت کنترل تولید این شرکت برگزار شد.در این نشست برنامه‌ها و دغدغه شرکت‌ها برای تحقق شعار سال مطرح و بررسی شد.

https://biknews.ir/16176کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16176/نخستین-کارگروه-جهش-تولید-در-صنعت-پتر/کپی شد!