پروژه تقاطع غیر همسطح و کمربندی بندر امام خمینی به آبادان کلنگ زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندر امام خمینی(ره)، دو پروژه مهم با اعتبار ۹۰۰ میلیارد ریال توسط سازمان بنادر و دریانوردی، پیش از ظهر امروز در بندر امام خمینی(ره) کلنگ زنی شد، این دو پروژه مهم عمرانی نیاز های بندر امام خمینی(ره) در بحث ترافیک جاده‌ای را مرتفع خواهد کرد.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در آئین کلنگ زنی پروژه کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان اظهار کرد: پروژه کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان یکی از پروژه هایی بود که از بدو افتخار خدمت در استان خوزستان، در بازدیدی که از بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر داشتم احساس کردم نیاز منطقه است.

وی افزود: همه موافق اجرای این طرح بودند اما تامین اعتبار آن بسیار سخت بود در آن زمان با مدیرعامل وقت سازمان بنادر صحبت شد و تا حدودی پذیرفتند که این پروژه نیاز منطقه است.

شریعتی با بیان اینکه مدیر بومی می‌تواند توسعه منطقه را سرعت ببخشد، بیان کرد: از زمانی که آقای راستاد به عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب شدند و آقای دریس را به سمت مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان منصوب کردند و از آنجایی که بومی منطقه هم هستند و به منطقه بندر امام خمینی(ره) عرق دارند، روند پروژه را سرعت بخشیدند. این حسن مدیری است که بومی همین منطقه است و علاقمند به توسعه منطقه است، به توسعه منطقه علاقمند است و این را شاهد هستیم.

بندر امام خمینی(ره) حقش بیش از اینهاست

وی در خصوص وضعیت توسعه بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: بندر امام خمینی(ره) حقش بیش از این هاست و شان اش بیشتر از این‌هاست، منطقه‌ای است که به کشور خدمت می‌کند، مجتمع‌های عظیم پتروشیمی و بزرگترین بندر تجاری غلات کشور را در دل خود جای داده است و بار زیادی از مسائل کشور را بر دوش می‌کشد.

استاندار خوزستان اضافه کرد: وظیفه ماست و حق مردم است که عبور و مرور تسهیل شود، پروژه کمربندی اجرا شود خطر عبور کامیون‌ها از وسط شهر کم می‌شود اجرای این پروژه به توسعه منطقه کمک می‌کند، استانداردهای زندگی در شهر را بالا می‌برد و به ارتقاء شهر هم کمک خواهد کرد.

وی در پایان گفت: امیدواریم این پروژه طبق زمانبندی پیش برود از فرماندار و مدیرکل بندر درخواست می‌کنم این پروژه مهم که خواست مردم هم بوده است را با جدیت دنبال کنند. نباید اجازه داد حلاوت و شیرینی این پروژه با معطلی و نصفه و نیمه ماندن به کام مردم تلخ شود و این نیاز به نظارت دقیق دارد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/7571کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/7571/پروژه-تقاطع-غیر-همسطح-و-کمربندی-بندر-ام/کپی شد!