امام جمعه بندر امام خمینی (ره):

گلوگاه‌های فساد شناسایی و مدیران دستگاه‌ها برای رفع آنها اقدام کنند

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مسیری که مسئولان قضایی و امنیتی در برخورد با مفاسد، شروع کرده‌اند باید همچنان بدون هیچ‎گونه توقفی ادامه پیدا کند و این عزیزان باید در زمینه برخورد با مسائل کلان فساد اداری و اقتصادی به بهترین شکل ممکن راه خود را ادامه دهند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) ، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: اقدام‌های انقلابی اخیر مسئولان قضایی و امنیتی بندر امام خمینی(ره) در برخورد با پرونده‌های فساد اقتصادی و اداری قابل تقدیر است.

وی افزود: مسیری که مسئولان قضایی و امنیتی در برخورد با مفاسد، شروع کرده‌اند باید همچنان بدون هیچ‎گونه توقفی ادامه پیدا کند و این عزیزان باید در زمینه برخورد با مسائل کلان فساد اداری و اقتصادی به بهترین شکل ممکن راه خود را ادامه دهند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی تصریح کرد: امید داریم این روند همچنان بدون هیچ گونه تبعیض و اغماضی ادامه پبدا کند، چرا که این مسئله مطالبه عموم شهروندان شریف بندر امام خمینی(ره) است و باعث رضایت‌مندی مردم می‌شود.

عبادی ادامه داد: بنای مسئولان قضایی و امنیتی باید این باشد که گلوگاه‌های فساد شناسایی شده و مدیران دستگاه‌های مختلف به نحوی نسبت به اصلاح و رفع این گلوگاه‌ها اقدام کنند که زمینه‌های بروز فساد در نظام اداری به طور کامل زدوده شود.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری از فساد به طور مشخص وظیفه دولت و رسیدگی به پرونده‌های تشکیل شده در این رابطه بر عهده قوه قضاییه است. مدیران دولتی وظیفه دارند از بروز فساد پیشگیری کنند تا ورودی پرونده‌های مفاسد به قوه قضاییه کاهش یابد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: نکته حائز اهمیت اینجاست که نظارت تنها وظیفه دستگاه‌های نظارتی خارج از آن دستگاه نیست بلکه همه مدیران وظیفه نظارت بر نیروهای خود با هدف هدایت و پیشگیری از خطا را دارند.

عملیات « وعده صادق » جمهوری اسلامی ایران یک انتقام و پاسخِ به‌جا، دقیق و درست بود

عبادی در فراز دیگری از خطبه‌ها با اشاره به انجام عملیات «وعده صادق»، اظهار کرد: این اقدام شجاعانه جمهوری اسلامی ایران یک انتقام و پاسخِ به‌جا، دقیق و درست بود و گوشه‌ای از قدرت و توانمندی نظامی جمهوری اسلامی را نشان داد و در حقیقت دل ملت ایران اسلامی و همه مسلمانان آزاده و سرفراز را شاد کرد.

وی افزود: الحمدلله به برکت اقتدار نظامی جمهوری اسلامی امروز دیگر دشمن جرات سخن گفتن از «گزینه نظامی» را علیه ملت ایران اسلامی ندارد و گزینه نظامی از روی میز دشمن برداشته شده و دیگر جرات استفاده از این ادبیات را ندارد و این حاصل سال‌ها مجاهدت نیروهای نظامی و برکت تفکر «ما می‌توانیم» بوده است.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) عنوان کرد: به قاعده ایران باید به این همه تجاوز و حمله‌ای که به سفارت ایران انجام شد، پاسخ می‌داد. این عملیات، یک انتقام و یک پاسخ به‌جا، دقیق و درست و یک عملیات غرورآفرین و عزت‌بخش توسط سپاه بود.

عبادی گفت: پاسخ ایران به حملۀ رژیم صهیونیستی، مطابق قوانین بین‌ا‌لمللی و حق مشروع ایران بود. این عملیات باعث خوشحالی و امیدواری در جبهه مقاومت شد.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی باید بداند که ایران می‌تواند با توان بسیار بالایی سرزمین‌های اشغالی را شخم بزند. حملات موشکی و پهپادی ایران نشان‌دهندۀ «شکست عظیم» بازدارندگی اسرائیل و آمریکا بود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) یادآور شد: همه ما می‌دانیم که اسرائیل یک رژیم غاصب است، اسرائیل یک رژیم آدم‌کش است که به اصول بین‌المللی نیز توجه نمی‌کند.

عبادی اظهار کرد: اسرائیل یک خطای بزرگ انجام داد و به ساختمان سفارت ایران اسلامی در دمشق حمله کرد که موجب شهادت فرماندهان شجاع و سرافراز سپاه شد.

وی ادامه داد: همۀ دنیا شاهد است که جمهوری اسلامی ایران آغازگر اقدام نظامی نبوده است. اسرائیل حمله را شروع کرد و ایران فقط پاسخ داد. امیدوارم صهیونیست‌ها درس گرفته باشند و تنبیه شوند و دست از تجاوز بردارند و اگر بخواهند به تجاوز ادامه دهند به طور طبیعی پاسخ آن را خواهند دید.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: اگر کوچک‌ترین تعرضی از ناحیهٔ رژیم صهیونیستی به خاک وطن ما یا به منافع ایران صورت بگیرد، برخوردی شدید و سهمگین با آنها خواهد شد و مطمئن باشند که جواب جمهوری اسلامی کوبنده‌تر و پشیمان کننده خواهد بود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16212کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16212/گلوگاههای-فساد-شناسایی-و-مدیران-دستگ/کپی شد!