یاددداشت: بذل و بخشش به سبک هلدینگ خلیج فارس

اگر با نگاه اغماض به این موضوع واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس هم بنگریم، آیا هلدینگی که در خوزستان و بوشهر فعالیت خود را داشته و دارد چرا تاکنون مالکیت باشگاه‌های فوتبال در این دو استان را عهده‌دار نشده که فوتبال این دو استان به فلاکت این روزها درگیر نشده باشد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، فرید قنواتی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی در یادداشتی انتقادی نسبت به واگذاری تیم استقلال تهران به هلدینگ خلیج‌فارس نوشت: امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: ما أوسَعَ العَدلَ ! إنَّ النّاسَ یَستَغنُونَ إذا عُدِلَ عَلَیهِم چه گسترده است دامنه عدالت! اگر عدالت در جامعه اجرا شود، مردم بى نیاز مى شوند.

بذل و بخشش هلدینگ خلیج فارس در راستای خرید باشگاه‌های فوتبال با وجود فقر و بیکاری جوانان منطقه‌ای که تنها اسم صنایع پتروشیمی خلیج فارس را به یدک می کشند ظلم آشکار به مردم است.

امان از ظلم و بیداد مسئولانی که مدیران ارشد آنها غیر بومی بوده و هیچگونه نگاهی در راستای فقر زدایی و عدالت در امکانات شهرهایی که صرفا میزبان آلودگی صنایع پتروشیمی بوده و در کمبود امکانات زبان زد شهرهای کشورند، ندارند.

سوال اینجاست این اقدام هلدینگ در راستای خرید یک باشگاه ورزشی با وجود تعهد صنایع پتروشیمی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی با چه منطقی صورت پذیرفته است، فقر، بیکاری، کمبود فضاهای آموزشی در شهرهایی که پیش قراولان صنعت پتروشیمی و انرژی کشوری بحساب می‌آیند، آیا کم‌کاری و سوءمدیریت و عدم اهتمام مدیران تصمیم گیر هلدینگ خلیج فارس بحساب نمی‌آید؟

در شهری که کمبود فضای آموزشی و نبود کمترین امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری با وجود هلدینگ عظیم خلیج فارس جز عدم نگاه عدالت گستری چه چیز می تواند باشد.

حال اینکه کمک به اعتلای ورزش و جان بخشیدن به باشگاه‌های ورزشی اتفاق خوبی است اما این کمک توسط شرکت‌هایی که نگاه تبعیض‌آمیز آنها در سطوح مختلف اجتماعی و فرهنگی در شهرهای درگیر باعث ایجاد طبقات اجتماعی و فاصله اجتماعی غنی و فقیر شده است که این مهم صرفا با تصمیم مدیرانی  در بدنه هلدینگی گرفته می‌شود که همه مدیران عامل این پتروشیمی ها هیچگونه تعلق خاطری به شهرستان و خوزستان نداشته و غیر بومی بحساب می‌آیند.

اگر با نگاه اغماض به این موضوع هم بنگریم، آیا هلدینگی که در خوزستان و بوشهر فعالیت خود را داشته و دارد چرا تاکنون مالکیت باشگاه‌های فوتبال در این دو استان را عهده‌دار نشده که فوتبال این دو استان به فلاکت این روزها درگیر نشده باشد.

از این رو خواسته عموم مردم شهرستان ورود جدی شخص رئیس جمهور و به تبعیت از ایشان وزیر محترم نفت و معاون اول خوزستانی رئیس جمهور برای رفع تبعیض و بی عدالتی است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16218کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16218/یاددداشت-بذل-و-بخشش-به-سبک-هلدینگ-خلیج/کپی شد!