یادداشت | از دلار ۴۲۰۰ تومان جهانگیری تا دلار ۲۸۵۰۹ تومان فرزین!

سیاست‌های اقتصادی و رویکردها در دولت رئیسی، نعل به نعل همان سیاست‌ها و رویکردهای سابق است و در عمل تفاوتی دیده نمی‌شود. امروز ارز، فردا کالا و اجناس، پس فردا انرژی و ادامه ماجرا!

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)؛ داود مدرسی‌یان فعال رسانه‌ای استان خوزستان نسبت به اظهارات رئیس جدید بانک مرکزی درباره تثبیت قیمت ارز در یادداشتی نوشت:

محمدرضا فرزین رئیس جدید بانک مرکزی گفت: ‏حتما نرخ دلار نیما را روی قیمت۲۸۵۰۰ تومان تثبیت خواهیم کرد و واردات تمام کالاهای اساسی و مواد اولیه و ماشین‌آلات را با این نرخ تامین خواهیم کرد. تمام نیازهای ارزی را در نیما و بازار مبادله ارزی تامین خواهیم کرد و بازار ارز آزاد را مستمرا کوچک خواهیم کرد.

این اظهارنظر ما را یاد اظهارنظر معروف اسحاق جهانگیری معاون اول دولت روحانی در فروردین ۹۷ می‌اندازد. زمانی که نرخ ارز به ۱۲، ۱۳ و … رسیده بود در تلویزیون حاضر شد و محکم گفت: نرخ دلار از فردا (سه‌شنبه) برای تمام فعالان اقتصادی و برای رفع همه نیازهای قانونی و اداری آنان، نیازهای خدماتی مسافران، دانشجویان، محققان و دانشمندانی که برای کارهای تحقیقاتی خود به ارز نیاز دارند، ۴۲۰۰ تومان خواهد بود. فعالان اقتصادی و مردم هیچ دغدغه‌ای برای تأمین ارزشان با این نرخ نباید داشته باشند.

سیاست‌های اقتصادی و رویکردها در دولت رئیسی، نعل به نعل همان سیاست‌ها و رویکردهای سابق است و در عمل تفاوتی دیده نمی‌شود.

امروز که قیمت دلار به ۵۰ هزار تومان نزدیک شده؛ با همین دست فرمان بعید نیست به ۷۰ تومان هم برسد. مثل فردایی آقایان مدعی می‌شوند که این دو نرخی باعث ضربه به تولید شده و باید مجدداً آزادسازی قیمت‌ها را برای حمایت از تولید کننده‌ها داشته باشیم!

همانطور که قبلاً گفتیم این سیاست‌ها دولت را وارد یک چرخه غلط و خطرناکی می‌اندازد که بیرون رفتن از آن سخت می‌شود. امروز ارز، فردا کالا و اجناس، پس فردا انرژی و ادامه ماجرا!

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14696کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14696/یادداشت-از-دلار-۴۲۰۰-تومان-جهانگیری-تا/کپی شد!