یادداشتی بر شهادت جوان سبزواری در دفاع از دختران جوان:

تضعیف غیرت و تعصب با چه هدفی؟

مرحوم دکتر شریعتی می‌گوید:《غربی‌ها نخست مفاهیم غیرت و تعصب را لگدمال و بی‌اعتبار و منفور کردند، سپس توانستند ممالک اسلامی را استعمار و استثمار کنند.》باید به میلیون‌ها جوان از جنس شهید خلیلی‌ها و شهید الداغی‌ ها افتخار کرد؛ جوانانی که هر کجا باشند با غیرت و تعصب کار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، در شامگاه ۸ اردیبهشت حمیدرضا الداغی از شهروندان سبزواری که در انتظار بازگشت دختر خود بود متوجه ایجاد مزاحمت دوتن از اراذل و اوباش برای چند دختر جوان و کشاندن یکی از ایشان در خیابان می‌شود که بلافاصله در حمایت از او وارد عمل شده و با اراذل و اوباش مذکور درگیر می‌شود که در این درگیری هردو شرور مسلح به سلاح سرد بوده‌اند و وی را از ناحیه قفسه سینه، قلب و پشت سر مضروب می‌کنند.

این جوان جوانمرد رشید بر اثر شدت جراحات در نهایت به شهادت رسیده است. شهیدی که جان خود را در دفاع از شرف و ناموس دختر ایرانی فدا کرد ولو آن دختر حجاب درست‌حسابی هم نداشته است. این است راه و رسم جوانمردی.

اراذل و اوباش مذکور بلافاصله پس از واقعه توسط نیروهای انتظامی دستگیر و بازداشت شدند.

داود مدرسی یان فعال سیاسی خوزستانی در صفحه شخصی خود در یادداشتی درباره شهادت این جوان باغیرت سبزواری نوشت: مرحوم دکتر شریعتی در کتاب امت و امامت می‌گوید 《غربی‌ها چندین دهه در بین ملت‌های مسلمان کار کردند تا مفاهیم ‎غیرت و ‎تعصب را از اعتبار بیاندازند و این دو کلیدواژه را منفور کنند تا جایی که مسلمانان شرم کنند از اینکه بگویند ما غیرت داریم، ما تعصب داریم.》

در واقع آن معنای منفی را غالب کردند. امروز بخشی از جامعه و قشر جوان ما تحت تاثیر همین تخریب‌ها و القاها، از این کلیدواژه‌ها فراری‌اند. گاهی خون امثال ‎شهید حمیدرضا الداغی، مجددً آن فرهنگ را احیا می‌کند که بدانیم اصل غیرت و مفهوم والای ‎غیرت یعنی همین. یعنی حاضریم جان‌مان را بدهیم تا دختر دیگری- ولو بدپوشش – اسیر گرگ‌ها نشود! غیرت یعنی در برابر ظلم و زورگویی نباید بی‌تفاوت بود!

حاضریم جان‌مان را بدهیم تا بیگانگان بر وطن و سرزمین و ناموس ما حاکم نشوند.

شریعتی می‌گوید:《اول این مفاهیم را لگدمال و بی‌اعتبار و منفور کردند، سپس توانستند ممالک اسلامی را استعمار و استثمار کنند. مردمانی که غیرتمند و متعصب نباشند، راحت تن‌فروشی و وطن‌فروشی می‌کنند؛ چوب حراج به ناموس و وطن و ارزش‌ها می‌زنند.》

باید به میلیون‌ها جوان از جنس شهید خلیلی‌ها و شهید الداغی‌ ها افتخار کرد؛ جوانان متدین و با غیرت و با شجاعت که بیرون یا بر سر مرزها ایستاده‌اند، یا در شهرها و یا در مراکز علمی و امنیتی مشغول به جهادند؛ یا در کف روستاها و حاشیه‌ها مشغول محرومیت زدائی‌اند؛ جوانانی که هر جایی و در هر اداره و مرکزی، ظلم و فساد ببینند سکوت نمی‌کنند ولو به قیمت ترور معنوی و شخصیتی یا حذف فیزیکی‌شان باشد. هر جایی نیاز باشد حضور دارند؛ در سیل و زلزله و هر مشکلی، در خط مقدمند؛ جوانانی که هر کجا باشند با غیرت و تعصب کار می‌کنند.

باید مفاهیم غیرت و تعصب و آن معنای درست و اصیل و عمیق‌شان را زنده کرد. کسی که تعصب ندارد، یعنی رگ عصب و حیات ندارد! یعنی بی‌احساس و بی‌تفاوت است. نسبت به همه چیز بی‌تفاوت است! به خانواده، به همسایه، به شهر، به استان، به کشور، به بشریت و مستضعفان عالم!

رسم جوانمردی هنوز باقی است!

فیلم لحظه شهادت جوان باغیرت حمیدرضا الداغی توسط ارازل و اوباش مشاهده بفرمایید:

انتهای پیام/

https://biknews.ir/15014کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15014/شهادت-جوان-سبزواری-در-دفاع-از-دختران-جو/کپی شد!