پادشاهان عریان در بندر امام خمینی(ره)

دستگیری و قطع برخی از فاسدان بندر امام خمینی(ره) خبر روزهای خوش شهری است ولی از طرفی شاهد ظهور پادشاه‌های عریان شهری دیگری با نمای سالم ولی از درون پوسیده هستیم‌.

یادداشت سردبیر خبر بندر امام خمینی(ره): بندر امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین بندر کانونی کالای اساسی کشور، قطب صنعت پتروشیمی و داشتن صنعت حمل و نقل چندوجهی دریایی، جاده‌ای و ریلی و نیز موقعیت راهبردی جغرافیایی ملی و استانی، اوضاع مدیریت شهری آن روز به روز بد و بدتر می‌شود.

پس از اخبار برخورد قاطع قانونی قضایی با عوامل فساد شهرداری بندر امام خمینی(ره)، سایر گروه‌های سوء استفاده کننده در سایه احساس امنیت خودخواسته, در حال نفوذ به مدیریت شهرداری و تاثیر بر آینده شهری در ذهن و عمل را دنبال می‌کنند.

دستگیری و قطع برخی از فاسدان شهری خبر روزهای خوش شهری است ولی از طرفی شاهد ظهور پادشاه‌های عریان شهری دیگری با نمای سالم ولی از درون پوسیده هستیم و لازم است دستگاه‌های نظارتی، اعضای شورای اسلامی شهر فعلی و جدید که قرار است به شورا اضافه بشوند، قبل از دیر شدن و تلف شدن منابع ملی و شهری، نوش داروها را بر پیکره ناتوان شهری بندر امام خمینی(ره) با تصمیم‌های صحیح و عاقلانه، امید را به جامعه شهری تزریق کنند.

فرصت مبارزه با فساد نباید تبدیل به تهدید بشود و باید مقابل جریان‌هایی فرصت طلب که به دنبال جایگزینی افرادی باسابقه فساد در مدیریت شهری هستند، ایستادگی کرد و باید متوجه بود که بکارگیری این گونه افراد به بهانه “مبارزه با فساد”، سبب ایجاد فساد گسترده‌تر خواهد شد.

شهری با منابع عظیم ملی ولی با توان ضعیف شهری، مدیریتی و تصمیم‌گیری که سبب شده است افراد کوتوله سیاسی، اجتماعی و فرهنگی، سودای استفاده غیرقانونی و فراقانونی را بر پیکره نحیف شهری می‌کنند.

نوشتن از وضعیت اسفناک آسفالت، زیرساختی و مدیریت شهری، بهداشتی، درمانی و… و مطالبه مردمی درخواست شهرستان شدن بندر امام خمینی(ره)، دیگر سخن تکراری و خسته کننده‌تر از گذشته برای مردم شده است و نمی‌دانند آینده شهر با این اوضاع به کجا می‌رود؟

حال نقشه‌ راه چیست؟ چه کنیم؟ دیگر کنشگر نباشیم؟ از شهر مهاجرت کنیم؟ تماشاگر باشیم؟ و ده‌ها و شاید صدها سوال دیگر!!!!!

قدم نخست؛ باید حوزه نظارتی شهری قوی شود و با ساختار شهری بخش نمی‌توان بر پیکره این ثروت عظیم ملی مدیریت کرد و شاهد آن نوع نگاه، توجه و عملکرد عدالتی فرمانداران و نمایندگان مجلس در دوره‌های مختلف نسبت به این بخش مهم و راهبردی ملی و حجم پروژه های عمرانی اجرا شده در مرکز شهرستان و بخش‌ها و شهرهای تابعه است.

قدم بعدی مطالبه پرقدرت از پارلمان شهری برای انتخاب شهردار و معاونان با دانش، متعهد و مومن و دلسوز مردمی است و این مهم را بدون وابستگی به افراد خاص، پدر خوانده‌های شهری و سیاسی و هیجان غیرواقعی می‌بایست دنبال و کنشگری کرد.

نکته دیگر آنکه مسئولان نیز می‌بایست از گفتار درمانی، وعده و وعید، کیسه‌‌اندوزی برای بیت المال، وابستگی به جریان‌های کج‌فهم و زیاده‌خواه و… فاصله گرفته و در چارچوب قانون به وظایف شرعی و قانونی خود عمل کنند.

یک روی سخن هم با کسانی که ادعای پدر خوانده‌ بودن شهر بندر امام خمینی(ره) را دارند: از سوء استفاده شخصی، گروهی و جناحی دست بردارید و به جای نشست‌های شبانه، روزانه، مخفی، تزریق افراد گوش به فرمان فاقد عملکرد اجرایی به مدیریت شهری، به دنبال تقویت افراد باسواد، موثر و قوی باشید.

البته این نکته را نباید فراموش کنیم که داشتن انتفاع مالی قانونی و قدرت سیاسی تا جایی که در جهت حفظ و ارتقای منافع ملی و مردمی باشد، امری ضروری و از اصول حکمرانی محسوب می‌شود.

طبق گزارش منابع خبری، در روزها پیش‌رو عضو شورای اسلامی شهر که به خاطر اتهام‌های مالی دستگیر شده بود عزل و عضو علی‌البدل معرفی می‌شود و خبری ضد و نقیض از عزل نفر دیگری از شورای اسلامی شهر نیز به علت داشتن پرونده اتهام مالی، اعلام شده است.

در پایان باید اذعان کرد که یکی دیگر از موثرترین این نوش داروها، “شهرستان شدن بندرامام خمینی(ره)” است تا با ایجاد دستگاه‌های نظارتی متمرکز بتوان تنفس مصنوعی به سرمایه ملی بندر امام خمینی(ره) بدهیم.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16241کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16241/پادشاهان-عریان-در-بندر-امام-خمینیره/کپی شد!