بزرگترین رقابت علمی کشور با بالاترین سطح کیفی و کمی در بندرامام خمینی(ره) برگزار شد

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرامام خمینی(ره) با بیان اینکه وزارت علوم متولی اصلی برگزاری کنکور است، گفت: کنکور سراسری در بندرامام خمینی(ره) با بالاترین سطح کیفی و کمی و همکاری سازنده بخشداری و شهرداری بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، رحمت احمد محمودی شامگاه پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان رضایت بخش بودن برگزاری کنکور سراسری در بندرامام خمینی(ره) اظهار داشت: کنکور سال ۱۴۰۱ در سه روز و شش حوزه امتحانی با حضور یک هزار و ۱۴۹ دانش‌آموز در بندر امام خمینی(ره)، برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه برگزاری کنکور با وزارت علوم و اداره‌های منطقه است، گفت: عوامل اجرایی برگزاری کنکور آموزش و پرورش، نیروی انتظامی و اورژانس است و آموزش و پرورش رصد، مکان و یکی از عوامل اجرایی برگزاری کنکور بوده است.

رحمت احمد محمودی با بیان اینکه برای بار چهارم که کنکور در بندرامام خمینی(ره) برگزار می‌شود، بیان کرد: آموزش و پرورش هماهنگی و همکاری لازم با نهادها و ارگان‌های مرتبط در امر برگزار این رقابت‌ حساس کشوری را برعهده گرفت.

وی افزود: به خاطر اینکه از تردد غیر ضروری دانش‌آموزان عزیز بندرامام خمینی(ره) به شهرهای همجوار یا مرکز استان، جلوگیری شود، مسئولیت برگزاری کنکور را آموزش و پرورش تقبل کرد و مکان برگزاری و عوامل اجرایی در اختیار آنها قرار داد که باعث ایجاد برخی از حواشی در شبکه‌های اجتماعی شهر شد.

احمد محمودی تاکید کرد: برگزاری کنکور هزینه‌های پذیرایی، حمل‌ونقل، مکان، سیستم سرمایشی مناسب، غذا و… در بردارد که باید با هم‌افزایی بین بخشی از سوی نهادها و ارگان‌های دیگر تقبل شود.

وی با انتقاد از عدم همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در خصوص برگزاری کنکور عنوان کرد: در سال‌های گذشته منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) همکاری خوبی برای تامین برخی هزینه‌ها برگزاری کنکور انجام می‌داد، ولی متاسفانه با وجود پیگیری‌ها این امر محقق نشد.

رئیس اداره آموزش و پرورش بندرامام خمینی(ره) در ادامه افزود: ما مجبور شدیم که با ادار‌ه‌های شهری بخشداری و شهرداری هماهنگی کنیم، شهرداری بندرامام خمینی(ره) تامین هزینه ۴۰۰ پرس غذا وعده ناهار و شام برای چهار روز برگزاری کنکور، برعهده گرفت.

وی در ادامه بیان کرد: سایر پذیرایی کنکور را آموزش و پرورش و بخشداری تامین کردند.

رئیس آموزش و پرورش بندر امام خمینی(ره) در پایان گفت: با وجود تمام سختی‌ها و مشکلات کنکور سراسری در بندرامام خمینی(ره) با بالاترین سطح کیفی و کمی و همکاری سازنده بخشداری و شهرداری بندرامام خمینی(ره) برگزار شد.

یادآور می‌شود کنکور سراسری ۱۴۰۱ از صبح روز چهارشنبه هشتم تیرماه به مدت چهار روز برگزار شد. تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر ثبت‌نام‌ شده در سه گروه آزمایشی هنر، ریاضی، تجربی و زبان، بزرگترین رقابت علمی کشور را رقم زدند.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14261کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14261/بزرگترین-رقابت-علمی-کشور-با-بالاترین-س/کپی شد!