انتقاد شورای شهر بندر امام خمینی(ره) از عدم مسئولیت‌پذیری مسئولان بهداشت و درمان خوزستان و ماهشهر نسبت به سلامت شهروندان

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی خوزستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر در خصوص اختصاص ندادن امکانات به حوزه درمان شهری، گفت: تمام هزینه‌های بخش‌های زیرساختی، تعمیراتی و جاری بهداشت و درمان توسط صنایع پتروشیمی، بنادر و دریانوردی خوزستان، شهرداری و خیران بندر امام خمینی(ره)، انجام می‌شود.

فرید قنواتی بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) درباره آخرین وضعیت راه‌اندازی بیمارستان اظهار داشت: چهارشنبه ۱۰ آذر ماه ۱۴۰۰ جلسه هماهنگی در خصوص رفع مشکلات زیرساختی بیمارستان ۶۴ تختخوابی بیمارستان بندر امام خمینی(ره) در محل کارگاه بیمارستان با حضور معاون فرماندار بندرماهشهر، مجری و مشاور طرح و رئیس اداره‌های شهری مرتبط، برگزار شد.

وی افزود: تسریع فوری در خصوص نصب انشعاب‌ گاز، آب و فاضلاب پیگیری و تاکید فوری شد در کوتاه‌ترین زمان توسط اداره گاز و آبفا انجام شود.

قنواتی در ادامه بیان کرد: طبق تفاهم‌نامه‌‌های انجام شده بین مجری طرح با بهره‌بردار (دانشگاه علوم پزشکی اهواز)، می‌بایست دانشگاه علوم پزشکی موضوع برق را حل کند، ولی متاسفانه آقای شکاری معاون شبکه بهداشت شهرستان برخلاف تعهد دانشگاه، به دنبال این بودند که هزینه انشعاب برق از محل حق السهم شورای راهبردی بندر امام خمینی(ره) انجام شود، که با مخالفت جدی از آن جلوگیری شد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی درباره عدم توجه به حوزه بهداشت و درمان شهری، بیان داشت: با توجه به سرانه بالغ بر ۹۰ هزار نفری جمعیت بندر امام خمینی(ره)، امکانات و تجهیزات در بخش بهداشت و درمان به صورت عادلانه توزیع نشده است و شواری شهر به عنوان نمایندگان مردم، تا رفع کامل مشکلات پیگیری لازم را انجام می‌دهد.

وی در ادامه گفت: تنها مرکز دولتی درمانی، درمانگاه راه زینب(س) که به عنوان بیمارستان معرفی می‌کنند کم‌ترین امکانات درمانی و سخت افزاری ندارد و حتی در حد یک درمانگاه عادی نیست.

قنواتی با تاکید بر اینکه شبکه بهداشت و درمان ماهشهر باید توجه ویژه‌ای و عادلانه‌ای به حوزه بهداشت و درمان بندر امام خمینی(ره) داشته باشد، عنوان کرد: هزینه‌های بخش‌های زیرساختی و تعمیراتی از محل منابع شهرداری، استقرار و راه‌اندازی دستگاه اکسیژن‌ساز توسط منابع اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، احداث و راه‌اندازی بخش دیالیز توسط خیر‌ان شهری رضا منادی، ساخت ساختمان جدید توسط صنایع پتروشیمی و… کمک و انجام شده است پس نقش دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان و شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر چه می‌شود؟

وی افزود: چرا شبکه بهداشت و درمان که وظیفه ذاتی او رسیدگی به مشکلات زیرساختی است به درستی انجام نمی‌دهد؟

قنواتی با تشکر ویژه از اداره‌های مرتبط و شرکت نوید زرشیمی برای شرکت در این جلسه، گفت: تاکنون ۶۰ درصد ساختمان بیمارستان پیشرفت ساخت داشته و از برنامه زمانی تعیین شده جلوتر است و امید داریم تا کمتر از یکسال دیگر به بهره‌برداری برسد.

وی تاکید کرد: شکایتی که وجود دارد این است که ساختمان زمانی به بهره‌برداری خواهد رسید که تمام زیرساخت و انشعابات آن تکمیل شود و اینکار نیازمند پیگیری جدی‌تر و مسئولانه از شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر است.

قنواتی گفت:  ما انتظار داریم دکتر شنبدی رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ماهشهر به صورت ویژه از طریق اداره زیرمجموعه و دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان، موانع پیشروی سر راه خیران ساخت بیمارستان را برداشته تا در روند کار تعلل و تعطیلی صورت نگیرد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13607کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13607/انتقاد-شورای-شهر-بندر-امام-خمینیره-از/کپی شد!