تخلیه روزانه بیش از ۸۰هزار تن کالا در بندرامام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از  روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: به دنبال ارتقای آمادگی بکار تجهیزات پیشرفته و پرقدرت تخلیه و بارگیری و با بهره گیری از مشارکت بخش خصوصی توانمند، این رکورد کم نظیر در تخلیه همزمان ۷ فروند کشتی از جمله ۴ فروند کشتی حامل غلات، ۲ فروند حامل دانه های روغنی و یک فروند آهن آلات طی یک روزکاری محقق شده است.

ایرج مدیری در تشریح عوامل موفقیت نیل به این رکورد تازه عملیاتی بیان داشت: برنامه ریزی و نظارت مداوم توسط کارشناسان بندری این اداره کل، تعیین کوتاه‌ترین مسیر تردد کامیون ها از اسکله به سمت انبارها و محوطه های نگهداری کالا، حفظ وارتقاء توان عملیاتی، تأمین تجهیزات لازم و مناسب با مشارکت بخش خصوصی و آمادگی به کار تجهیزات استراتژیک را از عوامل تأثیرگذار در کسب متوالی رکوردهای تازه عملیاتی در این مجتمع بزرگ بندری  به شمار می آیند.

وی در ادامه افزود: در جریان تخلیه همزمان این ۷ هفت فروند کشتی از ۱۷ تجهیز پیشرفته و پرقدرت مشتمل بر ۲ دستگاه آنلودر، ۸ دستگاه مکنده و ۷ دستگاه جرثقیل ۱۴۰ تنی بهره گرفته شد و به دنبال افزایش نرخ تخلیه این محموله ها، زمینه ی مناسب برای تحقق این رکورد جدید فراهم و و رکورد قبلی تخلیه روزانه به میزان  ۷۸ هزار و ۱۶ تن با افزایش قابل توجهی به میزان  ۲۱۸۸ تن بهبود یافت.

معاون امور بندری و اقتصادی این اداره کل تصریح کرد:  منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) به عنوان کانون تخلیه و بارگیری غلات در کشور، افزایش راندمان تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی از جمله غلات را به عنوان یکی از اهم اهداف خود طی سال های اخیر دنبال نموده است.

شایان ذکر است مجتمع بندری امام خمینی(ره) از لحاظ نزدیکی به قطب های جمعیتی، صنعتی و بازرگانی، نقش مهمی در واردات کالاهای اساسی دارد و سالانه حدود  ۷۵ درصد از کالاهای اساسی در این بندر بزرگ تجاری تخلیه و بارگیری می گردد.

https://biknews.ir/4184کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4184/تخلیه-روزانه-بیش-از-۸۰هزار-تن-کالا-در-بن/کپی شد!