رشد ۱۹ درصدی صادرات از بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: بارگیری در گروه های کالای کیسه ای، متفرقه، آهن آلات و فله ی مایع از رشد مطلوبی برخوردار بوده و بخش عمده ای از ۷ میلیون و ۱۳۸ هزار و ۵۸۲ تن بارگیری طی بازه ی زمانی مذکور را به خود اختصاص داده است.

دریس در ادامه افزود: افزایش صادرات محصولات تولیدی به جای مواد خام اولیه از اهم رویکرد های دولت خدمتگزار با هدف تحقق اقتصاد مقاومتی در زمینه ی افزایش محمولات صادراتی بوده و انواع آهن آلات نیمه سنگین و سنگین، قیر و سیمان از جمله کالاهای صنعتی می باشند که با رشد چشمگیری طی این هشت ماهه، بارگیری و صادر شده است.

وی همچنین اظهار داشت: به دنبال رضایت صاحبان کالا و بازرگانان از کیفیت مطلوب ارائه خدمات بندری در این بندر بزرگ تجاری کشور که از طریق فراهم آوردن تجهیزات و فضای انبارش مناسب و بهره گیری از نیروهای مجرب عملیاتی حاصل شده، شاهد روند رو به رشد صادرات غیرنفتی بوده ایم.

وی همچنین با اشاره به رشد ۴۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری طی بازه ی زمانی مذکور از روند رشد و رونق عملیات کانتینری در این مجتمع بزرگ بندری به میزان ۸۵ هزار و ۳۱۴ TEU خبر داد.

یادآور می شود منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با ظرفیت سالانه ۵۵ میلیون تن و برخورداری از ۱۱۰۴۴ هکتار وسعت، برخورداری از مزیت های اتصال به شبکه های جاده ای و راه آهن سراسری و پایانه های اختصاصی کالا و تجهیزات پیشرفته و مجهز، بزرگترین بندر تجاری کشور است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی ایفا می نماید.

https://biknews.ir/3409کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/3409/رشد-۱۹-درصدی-صادرات-از-بندر-امام-خمینیر/کپی شد!