پیام صلح و دوستی جمهوری اسلامی ایران؛ گرامیداشت روز جهانی دریانورد با حضور دریانوردان خارجی در بندر امام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، طی این  مراسم، ضمن دعوت از تعداد کثیری از دریانوردان کشتی های خارجی و ایرانی پهلو گرفته در مجتمع بندری امام خمینی(ره) لحظاتی مفرح و به یادماندنی با برگزاری مسابقه دوستانه فوتسال در سالن ورزشی این مجتمع بزرگ بندری رقم خورد.

طی این دیدار دوستانه، تیم دریانوردان کشتی های پهلو گرفته در این بندر ضمن تشکیل یک تیم  فوتسال، با تیم فوتسال کارکنان بندرامام خمینی(ره) به رقابت پرداخته و در جریان این مسابقه، لحظات پرنشاط و زیبایی از تلاش و همدلی جامعه بندری و دریایی در افق بین المللی به نمایش گذاشته شد.

در ادامه این مراسم که نزدیک به هفتاد نفر دریانورد از ملیت های مختلف در آن حضور داشتند، ضیافت شامی به افتخار این تلاشگران عرصه حمل و نقل دریایی برگزار گردید و جمعی از مسئولین این اداره کل به اتفاق دریانوردان مدعو در آن شرکت نمودند.

توزیع هدایایی از صنایع  دستی کشور به منظور معرفی فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی به همراه ابلاغ پیام تبریک مهندس عبداللهی مدیرکل بنادر ودریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) توسط نماینده ایشان از دیگر بخش های این مراسم بود که در فضایی آکنده از صمیمت و دوستی برگزار گردید.

مهندس عبداللهی طی این پیام با اشاره به پیوستن کشورمان به معاهدات بین المللی دریایی از جمله کنوانسون STCW و مقاوله نامه کار دریایی، جمهوری اسلامی ایران را از جمله کشورهای پیشگام در رعایت و حفظ حقوق  دریانوردان برشمرد.

وی در ادامه،  بازرگانی دریایی را مقوله ای رو به گسترش معرفی کرد که بیش از پیش مورد توجه اقتصاد های کلان قرار می گیرد و در این بین اهمیت و برجستگی نقش دریانوردان بیشتر آشکار می شود.

https://biknews.ir/2949کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2949/پیام-صلح-و-دوستی-جمهوری-اسلامی-ایران؛-گ/کپی شد!