امام خمینی(ره) الگوی کامل یک مسلمان و نمونه‌ی بارز یک رهبر اسلامی بود

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: حضرت امام خمینی(ره)، عبد صالح و بنده‌ی خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه شب‌ها و روح بزرگ زمان ما و الگوی کامل یک مسلمان و نمونه‌ی بارز یک رهبر اسلامی بود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) با تسلیت چهاردهم خرداد سالروز رحلت رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین ۱۵ خرداد اظهار کرد: بی‌شک امام خمینی (ره) تاثیرگذارترین شخصیتی است که تاریخ چند دهه اخیر جهان به خود دیده و نقش وی در هدایت انقلاب اسلامی ایران، تشکیل حکومت اسلامی و علاقه و دلبستگی مردم ایران به وی همواره از دیدگاه قدرت‌های بزرگ جهان موجب شگفتی بوده است‌.

وی افزود: نقطه‌ی اساسی کار حضرت امام، این بود که در اراده‌ی الهی و تکلیف شرعی محو می‌شد. هیچ چیز برایش غیر از انجام تکلیف، مطرح نبود. واقعاً او مصداق ایمان و عمل صالح بود. ایمانش به استحکام کوه‌ها می‌ماند و عمل صالحش با خستگی‌ناپذیری باورنکردنی توأم بود.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: او رهبر و پدر و معلم و مراد و محبوب ملت ایران و امید روشن همه‌ی مستضعفان جهان و به ویژه مسلمانان بود. حضرت امام، عبد صالح و بنده‌ی خاضع خدا و نیایشگر گریان نیمه شب‌ها و روح بزرگ زمان ما و الگوی کامل یک مسلمان و نمونه‌ی بارز یک رهبر اسلامی بود.

عبادی ادامه داد: حضرت امام، به اسلام عزت بخشید و پرچم قرآن را در جهان به اهتزاز درآورد و ملت ایران را از اسارت بیگانگان نجات داد و به آنان غرور و شخصیت و خودباوری بخشید و صدای استقلال و آزادگی را در سراسر جهان سر داد و امید را در دل‌های ملل زیر ستم جهان زنده کرد و در عصری که همه‌ی دست‌های قدرتمند سیاسی برای منزوی کردن دین و معنویت و ارزش‌های اخلاقی تلاش می‌کردند، نظامی بر اساس دین و معنویت و ارزش‌های اخلاقی پدید آورد و دولت و سیاستی اسلامی بنیان نهاد.

وی تصریح کرد: آن توفیق‌ها از جای دیگر نشأت می‌گرفت، که در درجه‌ی اول از اخلاص او ناشی می‌شد؛ «مخلصین له الدّین». مخلص خدا بود و کار را فقط برای او ولاغیر انجام می‌داد. لذا اگر همه‌ی دنیا هم در مقابل او قرار می‌گرفتند و از او چیزی می‌خواستند که مورد رضای خدا نبود، انجام نمی‌داد.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: در درجه‌ی دوم، توکل و حسن ظن به خدا داشت. هیچ کاری در نظر او خارج از قدرت الهی نبود. کارهای بزرگ، حرکت‌های عظیم، کندن کوه‌های راسخ و جبال راسیات برای او میسور بود؛ چون عقیده داشت که به خدا متکی است و خدا او را کمک می‌کند و چون به خدا توکل داشت، لذا با حسن ظن می‌نگریست.

عبادی عنوان کرد: آرمان‌های بزرگی که امام(ره) بیان می‌کردند، عبارت از مبارزه با استکبار جهانی، حفظ اعتدال قاطع در خط «نه شرقی و نه غربی»، اصرار فراوان بر استقلال حقیقی و همه‌جانبه‌ی ملت، خودکفایی به معنای کامل، پافشاری فراوان و تمام‌نشدنی بر حفظ اصول دینی و شرع و فقه اسلامی، ایجاد وحدت و همبستگی، توجه به ملت‌های مسلمان و مظلوم دنیا، عزت بخشیدن به اسلام و ملت‌های اسلامی و مرعوب نشدن در مقابل قدرت‌های جهانی، ایجاد قسط و عدل در جامعه‌ی اسلامی، بود.

وی یادآور شد: امام بود که آرمان بزرگ آزادی فلسطین را در دنیا طنین‌انداز کرد و امروز مسئله فلسطین به عنوان مهم‌ترین مسئله جهان اسلام است و امام راحل عظیم‌الشأن بود که به گروه‌های مقاومت در سراسر جهان روحیه آزادی‌، مقاومت و ایستادگی تعلیم داد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) تأکید کرد: همه دنیا و مستکبران عالم بدانند رژیم صهیونسیتی روز به روز به نابودی و زوال نزدیک‌تر می‌شود و وعده خلف صالح حضرت امام خمینی (ره) یعنی حضرت امام خامنه‌ای عزیز این رهبر حکیم و فرزانه انقلاب محقق و این غده سرطانی و رژیم کودک‌کش و جنایتکار صهیونیستی از نقشه جهان محو خواهد شد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16355کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16355/امام-خمینیره-الگوی-کامل-یک-مسلمان-و-نم/کپی شد!