مشکلات کشور با الگو‌پذیری از گفتمان فتح خرمشهر حل می‌شود

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: با الگو‌پذیری از گفتمان فتح خرمشهر بجای دل بستن به دشمن می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان را به همه ملت ایران اسلامی و به ویژه مردم مقاوم خوزستان و خرمشهری‌های شجاع و دلاور، تبریک و تهنیت عرض می‌کنم و یاد و خاطره شهیدان را گرامی می‌داریم.

وی افزود: سوم خرداد تنها سالروز حماسه فتح خرمشهر نیست بلکه یادآور تحقق وعده‌ی نصرت الهی به اهل ایمان و یقین و مجاهدت و مقاومت است. با الگو‌پذیری از گفتمان فتح خرمشهر بجای دل بستن به دشمن می‌توان همه مشکلات کشور را حل کرد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: خرمشهرهای دفاع مقدس به دست رزمندگان دلاوری فتح شد که از دشمن نهراسیده و از نامهربانی‌ها دلسرد نشدند و امروز هم که به تعبیر رهبر حکیم انقلاب اسلامی، «خرمشهرها در پیش است»؛ نسل جوان نباید ترس و دلسردی را به خود راه دهد چرا که وعده الهی تخلف‌ناپذیر است.

عبادی ادامه داد: اینکه امام جامعه اسلامی، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز، ولی امر مسلمین با شناخت از وضعیت و موقعیت کنونی کشور، همگان را به مجاهدت و رفع مشکلات مردم با همت جهادی و روحیه انقلابی همانند تدبیر، ایثار و مقاومتی که در راه آزادسازی خرمشهر انجام شد، تأکید می‌فرمایند، یعنی امور دیگر کشور هم با همان روش و در همان مسیر مثل آزادسازی خرمشهر، حل خواهد شد.

وی متذکر شد: فتح خرمشهر یک نقطه عطف مهم و تاریخی در دوران دفاع مقدس است که علاوه بر دستیابی به یک پیروزی بزرگ سیاسی، نظامی، همواره می‌تواند به‌ عنوان یک عامل مهم و تأثیرگذار تاریخی بر تقویت انسجام ملی و مظهر خودباوری ملی مورد توجه قرار گرفته است.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: فتح خرمشهر فقط فتح آب‌ و خاک نیست، بلکه این فتح بزرگ، مظهر ظهور و بروز تفکر، انگیزه و استعداد جوانان مکتب اسلام است که سرداران بزرگی چون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را به جهان اسلام معرفی کرد.

عبادی در ادامه با تبریک فرا رسیدن یازدهم ذیقعده سالروز ولادت با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام رئوف و ولی نعمت ایران اسلامی اباالحسن علی بن موسی الرضا(ع)، گفت: جا دارد از حرکت فرهنگی ارزشمند آستان قدس رضوی که هر ساله کاروان خدام بارگاه منور و ملکوتی حضرت علی بن موسی الرضا (ع) تحت عنوان «زیر سایه خورشید» در مناطق مختلف و محروم حضور پیدا می‌کنند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

وی در پایان اضافه کرد: حضور کاروان خدام آستان مقدس رضوی در مناطق مختلف بسیار تاثیرگذار است و در ارتقای معنویت و عطر افشانی ولایت در سراسر کشور مؤثر است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16303کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16303/مشکلات-کشور-با-الگوپذیری-از-گفتمان-ف/کپی شد!