فاز نخست طرح “نجما” مخابرات آزمایشی در بندر امام خمینی(ره) اجرا می‌شود

رئیس اداره مخابرات بندر امام خمینی(ره) گفت: طرح "نجما" در سه استان کشور به صورت آزمایشی آغاز شده و در فاز نخست آن در استان خوزستان برای ۱۵۰۰ مشترک در بندرامام خمینی(ره)، اجرا می‌شود‌.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)،‌ سید جابر موسوی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، در خصوص قطعی‌های مکرر خطوط تلفن ثابت در بندر امام خمینی(ره)، اظهار کرد: به طور عادی جعبه‌های فلزی یا پلاستیکی پُست تلفن که روی دیوار نصب می‌شوند، بین ۴ الی ۵ سال کارایی دارند و در نهایت ممکن است نیاز به نوسازی داشته باشد.

وی افزود: پُست‌های تلفن پیش از آنکه عمر آنها تمام شود، به سرقت می‌روند و با وجود جایگزین شدن، کمتر از یک هفته مجدد به سرقت می‌روند.

موسوی تصریح کرد: تنها راهکاری که به تازگی برای جلوگیری از سرقت پُست‌های تلفن انجام داده ایم، قراردادن کابل‌ها درون دیوار و سیمان کردن آنها است.

رئیس اداره مخابرات بندر امام خمینی(ره) در خصوص آنتن دهی موبایل‌ها عنوان کرد: دو سهمیه نصب دکل برای مناطق کوی شهید مفتح(فاز یک) و فاز چهار تامین اعتبار شده است.

وی افزود: پروژه دکل فاز چهار در بلوار ولی عصر بزودی شروع خواهد شد که مشکل آنتن‌دهی فاز ۴ و مناطق اطراف را حل می‌کند.

موسوی با بیان اینکه تملک مکان احداث سایت در کنار مباحث فنی و انتخاب نقطه بهینه با بهترین پوشش و کمترین مانع برای مخابرات اهمیت دارد، گفت: از سال ۹۸ مشکل تملک در منطقه کوی شهید مفتح(فاز یک) داشتیم که با پیگیری‌های انجام شده با همکاری شهردار سابق برای احداث سایت در یکی از میدان‌های منطقه، توافق کردیم.

وی افزود: با توجه به مرتفع شدن ساختمان‌ها در سال‌های اخیر، نیاز به افزایش ارتفاع سایت‌ها داریم و برای منطقه فاز۳ موافقت گرفته و اقدام شد، اما به دلیل اعتراض مردم منطقه و در نهایت با نظر بخشداری کار، متوقف شد.

موسوی ادامه داد: پیگیری‌هایی با شهرداری برای منطقه فاز سه برای انتقال سایت به پارک مادر فاز۳ صورت گرفته و در صورت موافقت این کار انجام خواهد شد.

رئیس اداره مخابرات بندر امام خمینی(ره) با اذعان به برخی دغدغه های مردم در مورد ضررهای امواج سایت‌ها در مناطق مسکونی وجود دارد، بیان کرد: تکنولوژی برتر در خصوص تقویت آنتن‌دهی تلفن همراه همین سایت‌ها است و راه دیگری نیست.

وی تاکید کرد: هیچ تحقیق اثبات شده علمی قاطعانه‌ای در مورد تاثیر این امواج مخابراتی روی بدن وجود ندارد و لذا اگر نیاز به آنتن‌دهی داشته باشیم گریزی از این تکنولوژی نیست.

موسوی با بیان اینکه در ۳ سال اخیر هیچ طرحی از اداره مخابرات برای ارائه به شورای راهبردی صنایع پتروشیمی برای توسعه شبکه مخابرات خواسته نشده است، اظهار کرد: آخرین بار سال ۹۸ با درخواست بخشدار وقت، طرح خدمات فیبرنوری و تلفن رایگان به مناطق فاز ۵، انتهای شهرک دستغیب و فاز ۴ که امکانات تلفن همراه در آنها مطلوب نیست، ارائه شد و تا حدودی پروژه این مناطق با همکاری یکی از پتروشیمی‌ها انجام شد ولی متاسفانه مسکوت ماند.

رئیس اداره مخابرات بندر امام خمینی(ره) در خصوص طرح کابل کشی فیبر نوری در سطح شهر بیان کرد: طرح “نجما” در سه استان کشور به صورت آزمایشی آغاز شده و در استان خوزستان فاز نخست آن برای ۱۵۰۰ مشترک در شهر بندرامام خمینی(ره) اجرا می‌شود‌.

وی افزود: با اجرای این طرح، علاوه بر مزایای قابلیت اعطای پهنای باند بالاتر و حذف واسطه‌های سیم‌های مسی، سرقت فیبرنوری ارزش خاصی برای سارقان ندارد و اینکار سبب می‌شود تا اندازه زیادی از مشکلات مردم کاسته خواهد شد. ️

موسوی با بیان اینکه بخشی از تجهیزات مورد نیاز پروژه فیبرنوری در سال ۱۳۹۹ خریداری و نصب شده است، گفت: در حال حاضر شهرک صنعتی بندرامام خمینی(ره) از تکنولوژی فیبرنوری استفاده می‌کند.

وی افزود: در صنایع پتروشیمی و اداره کل بنادر و دریانوردی بستر فیبرنوری وجود دارد و درحال رایزنی با مسئولان ذیربط برای اجرا پروژه هستیم.

موسوی با تاکید بر اینکه هزینه ثبت‌نام اشتراک تلفن با فیبرنوری بدون تغییر نسبت به اشتراک تلفن با سیم مسی، ۲۱۸ هزار تومان است، گفت: پایانه بار بندر امام خمینی(ره) درخواست اشتراک فیبرنوری دارد که پیمانکار آن مشخص شده و بزودی ثبت نام و نصب تجهیزات آن آغاز می‌شود.

وی افزود: با وجود اینکه مخابرات بنگاه خصوصی است و باید در قبال سهامدارانش پاسخگو باشد، ولی مدیر مخابرات منطقه خوزستان ۴۶۰ متر کابل برای مشترکان فاز۴ کمک کردند، اما متاسفانه با سرقت ۲۰۰ متر آن، سبب قطع تلفن ۶۰۰ مشترک در این منطقه شده است.

رئیس اداره مخابرات در ادامه گفت: اگر بودجه شورای راهبردی صنایع پتروشیمی در اختیار این اداره برای پیشرفت طرح نجما در بندرامام خمینی(ره) قرار بدهد، می‌توان با مساعدت مخابرات استان خوزستان برای مناطق کم برخوردار، اجرا این پروژه را سرعت داد.

وی با بیان آنکه تجهیزات مخابراتی برای مردم است و با سرقت آنها، جایگزین کردن این امکانات سخت است، تاکید کرد: از مردم فهیم بندرامام خمینی(ره) انتظار داریم اگر تخلفی از قبیل سرقت امکانات مخابراتی را مشاهده کردند حتما به پلیس اطلاع دهند.

گزارش از رضا ولایتی

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15016کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15016/فاز-نخست-طرح-نجما-مخابرات-آزمایشی-در-ب/کپی شد!