رئیس جمهور در شادگان:

مردم راه‌های خنثی سازی توطئه‌های دشمنان را بلدند

رئیس جمهور گفت: مردم ایران دشمن را می‌شناسند، راه‌های خنثی‌سازی توطئه‌ها و برون رفت از مشکلات را خوب بلدند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح امروز جمعه در جمع مردم شادگان اظهار کرد: خوزستان در ایستادگی زبانزد است؛ فرهیختگانی که به احترام قرآن و فرهنگ دینی نام‌آور هستند، شاعرانی که برای اهل بیت می‌سرایند و با شعر خود بصیرت آفرینی می‌کنند شاید شاعران بین ما نباشند ولی سروده‌های ماندگار آنها است.

وی افزود: سروده‌هایی که به انسانیت مظاهر عالی زندگی انسان شکل می‌دهد و شخصیت انسان را می‌سازد «نون والقلم و ما یسطرون» آنچه مورد سوگند باری‌تعالی است هر مسطوری مورد سوگند خدا نیست بلکه آن مسطوری که انسان ساز باشد و حیات انسانی را تضمین کند و مظاهر عالی را در انسان رشد دهد، آن مسطور مورد سوگند خداست.

رئیس جمهور ادامه داد: این نوشته سروده و شعر که هم اکنون خوانده شد مورد سوگند باری‌تعالی است و این مسطور قلم ماندگار است؛ انسان‌ها شاید بروند ولی کار آنها ماندگار است مثل خون شهدا که بعد از ۴۰ سال شاید نباشند ولی نام و شجاعت آنها ماندگار است.

آیت الله رئیسی یادآور شد: نسل‌های دهه ۹۰، ۸۰ و ۷۰ و ۶۰ و همه دهه‌هایی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در این جامعه زندگی می‌کنند با وجود همه فتنه‌ها و توطئه‌ها اما راه خود را یافته و دشمن و دوست را می‌شناسند؛ مردم ایران بصیرت دارند و دشمن شناس، دوست شناس، شاخص شناس راه شناس هستند و سره را از ناسره تشخیص می‌دهند و برای کسانی که جاده را غبارآلود و شایعه پراکنی می‌کنند، ارزشی قائل نیستند.

وی گفت: دشمنان می‌خواهند به مردم بگویند نمی‌شود و نمی‌توانید و به دنبال توقف نفت، تولید، تجارت و جلوگیری از علم افزایی و مهارت افزایی در کشور هستند؛ به همین دلیل دشمنان دانشگاه و زندگی و معیشت را تهدید و کشور را تحریم می‌کنند ولی مردم ایران دشمن را می‌شناسند و راه خنثی سازی توطئه‌ها را بلدند و راه‌های برون رفت از مشکلات را خوب بلدند.

رئیس جمهور تاکید کرد: خوزستان برای چندمین بار نشان داد که دشمن را خوب می‌شناسد و مردم آن برای چندمین بار در تاریخ جمهوری اسلامی دشمن را ناکام گذاشتند؛ این از ویژگی‌های مردمی است که با انقلاب شهدا و دفاع مقدس آشنایی دارند.

وی افزود: بعد از سال‌های بعد از دفاع مقدس در خوزستان و شادگان گام‌های خوبی برداشته شده و همه تلاش کردند ولی وضع موجود با وضع مطلوب متفاوت است و برای همین دولت تلاش می‌کند تا این فاصله را کم کند.

هیچ گونه ناامنی در خوزستان قابل تحمل نیست

حجت الاسلام رئیسی تصریح کرد: مسئله مهم در این منطقه مسئله امنیت است؛ البته یکی از نیازهای مهم برای هر شهروند و همچنین هر فعالیت و کسب و کاری مسئله امنیت است؛ امنیت مسئله‌ای است که باید همواره نسبت به آن خداوند را شاکر بود و اگر زمینه‌های ناامنی وجود دارد باید آن را برطرف کرد.

وی تاکید کرد: تمام تلاش‌هایی که در این منطقه می‌شود برای این است که مردم بتوانند با آرامش و آسایش زندگی روزمره خود را داشته باشند و به همین دلیل هیچ گونه ناامنی در این منطقه قابل تحمل نیست.

رئیس جمهور افزود: مسئولان امنیتی موظف هستند با هرکسی که بخواهد امنیت مردم را به خطر بیندازد و با هرگونه ناامنی و زمینه ناامنی برخورد کنند به نحوی که زنان، مردان، کودکان، نوجوانان، کاسب، دانشجو و هر قشری باید احساس امنیت روحی و روانی اخلاقی و اجتماعی در جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام رئیسی بیان کرد: باید قدردان این انسجام، وحدت و یکپارچگی بود، عرب، لر بختیاری و ترک و دیگر گویش‌ها دزفولی و شمال و جنوب خوزستان امروز یک انسجام از گویش‌های مختلف دارد که باید نسبت به این یکپارچگی ملی سپاسگزار بود و نباید به کسی اجازه دهیم که آن را مخدوش کند.

رئی بومی گزینی اولویت مدیران باشد / ما برای حل مسئله در دل آن می‌رویم س جمهور افزود: انسجام پشتوانه امنیت ملی، توسعه یافتگی و پیشرفت کشور است و نباید به کسی اجازه داد که این وحدت را مخدوش کرد.

بومی گزینی اولویت مدیران باشد / ما برای حل مسئله در دل آن می‌رویم

وی با اشاره به اینکه مسئله شغل و اشتغال عزتمندانه و محترمانه است و با ظرفیتی که این منطقه دارد باید در راستای کاهش بیکاری استفاده کرد، اظهار کرد: از فرماندار شادگان می‌خواهم که با مشارکت مسئولان صاحب نظر محلی یک کارگروهی با سرعت تشکیل و تمام ظرفیت‌های شهرستان و زمینه‌های اشتغال و به‌کارگیری نیروهای کارآمد منطقه را بررسی کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: دولت هم از به‌کارگیری افراد بومی حمایت می‌کند به نحوی که شاهد کاهش بیکاری مردم باشیم؛ پیشنهاد می‌دهم که از مرکز و تهران افراد نیاورید و از نیروهای منطقه استفاده کنید؛ مدیران استان خوزستان به حرف من توجه کنند و آن را جدی بگیرند.

وی افزود: من به بومی گزینی معتقد هستم و اینکه وقتی در منطقه نیروی کارآمد وجود دارد از نیروی غیربومی استفاده نکنند.

حجت الاسلام رئیسی ادامه داد: تالاب و نخیلات و سرزمین‌های حاصلخیز در خوزستان به ویژه در شادگان وجود دارد که می‌تواند در تولیدات و تجاری سازی تولیدات در منطقه اثرگذار باشد؛ دختر و پسران جوان منطقه شادگان بدانند که دولت بنا دارد از کنار مسائل عبور نکند، ما برای حل مسئله در دل آن می‌رویم.

وی افزود سیاست عبور از مسئله را نمی‌پسندیم؛ دولت و دولتمردان باید در دل مسئله بروند و آن را حل کنند.

رئیس جمهور خطاب به مسئولان کشور گفت اقتصاد روستاها را تقویت کنید تا روستایی‌ها در حاشیه شهر ساکن نشوند؛ اقتصاد روستا یعنی کار کشاورزی در روستا برای آنها صرف کند و قابل پیش بینی باشد و خرید کالا و محصولات او تضمین شود.

وی ادامه داد: دولت باید این کار را در سیاست‌های خود دنبال کند و از ابتدای دولت دنبال این بودیم که اقتصاد روستا برای روستاییان صرف کند؛ روز گذشته آبرسانی به ۱۷۶ روستای خوزستان انجام شد و همچنان ادامه دارد.

وی خبر داد: برنامه‌ریزی شده که ۱۰ هزار روستای کشور از نعمت آب بهره‌مند شوند که این امر برای بسیاری از روستاها اقدام شده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر ایجاد برق پایدار به‌ویژه برای مردم تصریح کرد: در نیروگاه سازی کشور اقدامات خوبی انجام شده و در یک سال و چند ماه به‌اندازه کل دولت دوازدهم نیروگاه ساخته شد.

آیت‌الله رئیسی خبر داد: برنامه‌ریزی شده تا نیروگاه صنعتی از خانگی جدا شوند که اگر روزی هوا گرم شد و وضعیت هوا و برق خوب نبود شاهد قطعی برق خانه و صنایع نباشیم.

وی بیان کرد :۳۵ هزار مگاوات برق به تولید اضافه شد که ۱۰ هزار مگاوات آن به صنایع اضافه می‌شود تا مصرف آنها با مصرف خانگی تلفیق نشود.‌

رئیس‌جمهور در ادامه با تاکید بر تکریم ارباب‌رجوع در ادارات گفت: به مدیران دولتی اعلام می‌کنم که مردم نباید احساس کنند کارشان در ادامه انجام نمی‌شود یا نیاز به پارتی دارد؛ کسانی که با اسم جمهوری اسلامی ایران پشت میز نشسته‌اند هیچ شأنی به غیر از نوکری مردم ندارند.

وی افزود: شاید یک تنگناهایی باشد ولی نباید مردم را نگران کرد و اداری‌ها باید گره‌گشایی کنند چرا که روابط ناسالم و گاهی درخواست رشوه باعث می‌شود اعتماد و امید مردم از بین برود.

رئیسی تأکید کرد: مدیران فقط متعلق به استان خوزستان نیستند بلکه متعلق به کشور هستند و به همین دلیل روابط ناسالم، پارتی‌بازی و فساد در هیچ اداره‌ای نباید باشد.| مهر

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/14980کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14980/مردم-راههای-خنثی-سازی-توطئههای-دشم/کپی شد!