چهار کشتی حامل نهاده‌های دامی در راه بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل پشتیبانی امور خوزستان گفت: چهار فروند کشتی حامل ۲۶۷ هزار تن نهاده‌های دامی در مسیر بندر امام خمینی(ره) هستند.

حمید بدوی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این نهاده‌های دامی که کنجاله سویا، ذرت دانه‌ای و دانه روغنی سویا هستند توسط شرکت پشتیبانی امور دام کشور سفارش و خریداری شده و در روزهای آینده کشتی‌های حامل نهاده‌های دامی به لنگرگاه بندر امام خمینی(ره)در جنوب خوزستان می‌رسند.

وی گفت: هم اکنون ۱۱ فروند کشتی حامل ۵۵۹ هزار تن نهاده‌های دامی در لنگرگاه بندر امام خمینی(ره) هستند که به تدریج در اسکله “فله بار” این مجتمع بندری پهلو می‌گیرند.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان با بیان اینکه امسال تاکنون یک میلیون و ۶۸۰هزار تن نهاده‌ دامی مورد نیاز کشور با ۲۸فروند کشتی در بندر امام خمینی(ره) با سفارش شرکت پشتیبانی امور دام کشور تخلیه شده است افزود: بخش مهم دیگری از نهاده‌های دامی توسط شرکت های بخش خصوصی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه شده است.

وی گفت:در چهار ماه نخست امسال ۱.۵میلیون تن نهاده دامی از بندر امام خمینی(ره) به سایر نقاط کشور ارسال شده که سهم حمل و جابه‌جایی نهاده‌های دامی با کامیون ۹۳ درصد و قطار باری هفت درصد بوده است.

بدوی ادامه داد: واردات و تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز کشور با وجود مناقشه نظامی روسیه و اوکراین طبق برنامه ادامه دارد و شرکت‌های بخش خصوصی و شرکت دولتی پشتیبانی امور دام کشور وابسته به وزارت جهادکشاورزی تا تکمیل ذخایر راهبردی، به واردات نهاده‌های دامی ادامه خواهند داد.

پارسال حدود ۱۷ میلیون تن کالاهای اساسی(نهاده‌ دامی و غلات) از طریق بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد که نسبت به سال پیش از آن ۲۱ درصد رشد داشت.

حدود ۸۰ درصد حجم کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندر راهبردی امام خمینی(ره) و ۲۰ درصد نیز از طریق بنادر شمالی و سایر بنادر جنوبی کشور وارد می‌شود.

https://biknews.ir/14330کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14330/چهار-کشتی-حامل-نهادههای-دامی-در-راه-ب/کپی شد!