عملکرد موفقیت‌آمیز MRCC بندر امام خمینی (ره) در پایش سامانه مونسون

به دنبال پایش مستمر وضعیت جوی ناشی از گسترش سامانه مونسون توسط مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی (ره) (MRCC) و ارتقاء آمادگی در برابر شرایط اضطراری احتمالی در اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، طوفان بدون برجای گذاشتن هیچ گونه خسارتی از این مجتمع بندری عبور کرد.

 

به دنبال اعلام آماده‌باش مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC)، کمیته بحران این اداره کل با هدف انجام هماهنگی‌های لازم و واکنش به موقع در برابر وقوع شرایط اضطراری باحضور کلیه‌ی واحد‌های عملیاتی و ستادی تشکیل گردید.

با توجه به لزوم تداوم عملیات تخلیه و بارگیری، مرکز جستجو و نجات دریایی (MRCC) با پایش مستمر آخرین تغییرات جوی و ایجاد پست‌های دیده‌بان، موفق به پیش بینی زمان رسیدن طوفان به مجتمع بندری امام خمینی (ره) گردید.

در جریان گسترش این سامانه جوی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، تندباد‌های لحظه‌ای با سرعت بیش از ۴۵ گره دریایی حوالی ساعت ۱۹ مورخ هشتم مردادماه به محدوده بندر امام خمینی (ره) رسید که خوشبختانه با توجه به هوشیاری، آمادگی کامل تیم‌های عملیاتی و اقدامات پیشگیرانه صورت گرفته، وقوع طوفان هیچ گونه خساراتی در پی نداشت.

مرکز جستجو و نجات دریایی بندرامام‌خمینی (ره) (MRCC) با پایش مستمر گزارشات هواشناسی، وضعیت جوی منطقه و انتشار هشدار‌های ایمنی به هنگام، تاثیر بسزایی در ارتقاء ایمنی دریایی در آب‌های تحت حاکمیتی واقع در شمال غربی خلیج فارس را دارا است.

 

https://biknews.ir/14325کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14325/عملکرد-موفقیتآمیز-mrcc-بندر-امام-خمینی-ر/کپی شد!