شکایت خسارت دیدگان حادثه ریزش ساختمان متروپل آبادان به طور ویژه رسیدگی می شود

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به تشکیل شعبه ویژه رسیدگی به شکایات خسارت دیدگان حادثه متروپل گفت: به شکایت خسارت دیدگان این حادثه به طور ویژه رسیدگی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، نعمت‌الله روشن‌روا، رئیس دادگستری آبادان در محل ساختمان متروپل ‌با تسلیت به بازماندگان قربانیان حادثه متروپل اظهار کرد: دستگاه قضا در کنار مردم آبادان به ویژه افرادی که عزیزانشان را از دست داده‌اند بوده و برای احقاق حق آنان تلاش خواهد کرد.

وی با بیان اینکه از لحظه وقوع این حادثه، اعضای دادگستری خوزستان و دیگر بخش‌های دستگاه قضا در آبادان حضور داشتند و تا امروز پای کار بوده‌اند، افزود: اقدامات کیفری و تحقیقاتی پرونده متروپل از همان لحظات اول توسط تیم‌های تخصصی آغاز شده و همچنان و ادامه دارد.

رئیس دادگستری آبادان با اشاره به بحث رسیدگی به پرونده‌های حادثه متروپل در مراجع قضایی بیان کرد: ستاد پیگیری و رسیدگی به امور حقوقی و قضایی حادثه متروپل به منظور رسیدگی فوق العاده به شکایات تشکیل شده است، در این ستاد ارشادهای لازم در خصوص مسایل حقوقی و کارگری صورت خواهد گرفت و در خصوص برخی از مسایل که باید در دادگستری دنبال شود به ویژه بحث انحصار وراثت افرادی که در حادثه متروپل فوت کرده مورد رسیدگی قرار می‌گیرد؛ از خانواده‌هایی که تاکنون مراجعه نکرده‌اند درخواست می‌کنیم که سریعا به این مرکز مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی خسارت‌دیدگان این حادثه با حضور قضات ماهر در نظر گرفته شده تا به صورت ویژه به افرادی که شکایت دارند در کمترین زمان رسیدگی شود، تصریح کرد: قرار است از بهترین وکلا و وکلای خوش نام‌ در این پرونده استفاده شود و تاکنون ۵۰ فقره وکالت معاضدتی در این باره تشکیل شده است.

رئیس دادگستری آبادان بیان کرد: افرادی که در این حادثه مستقیم صدمه ندیده‌اند اجازه دهند تا ابتدا افرادی که به طور مستقیم از این حادثه دچار خسارت شده‌اند بتوانند کار خود را پیش برده و به حق و حقوق خود برسند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/14158کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14158/شکایت-خسارت-دیدگان-حادثه-ریزش-ساختمان/کپی شد!