فساد بزرگی در ساخت متروپل صورت گرفته است

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: یک فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌هایی که مجوز ساخت ساختمان متروپل را دادند، وجود دارد که باید به سرعت و به گونه‌ای رسیدگی شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندرامام خمینی (ره)، محمد مخبر بعد از ظهر امروز جمعه در جمع خبرنگاران ضمن تسلیت به مردم آبادان اظهار کرد: از وقتی که حادثه متروپل اتفاق افتاد، رئیس جمهور خارج از کشور بود و از همان جا به طور مرتب تماس می‌گرفت و دستورات لازم را صادر می‌کرد.

وی با اشاره به اینکه در پی دستور رئیس جمهور هم وزیر کشور بلافاصله به محل حادثه متروپل آمد و فرماندهی این عملیات را به عهده گرفت، افزود: همچنین در پی دستورات رئیس جمهور نیز همه امدادگران و نیروهایی که در پلاسکو حضور داشته‌اند به آبادان آمده و در حال امدادرسانی هستند.

معاون اول رئیس‌جمهور تاکید کرد: وقتی نجات و یا حفظ جان انسان‌ها مطرح می‌شود نمی‌توان بی‌مهابا عمل کرد بلکه باید با دقت عمل بیشتری اقدامات لازم را انجام داد تا ضرر کمتری حاصل شود؛ بنابراین امید است که با افزایش روند امداد و جست‌وجو هر چه سریع‌تر رسیدگی به حادثه دیدگان متروپل به پایان برسد اگر چه کار پیچیده و سخت و البته زمان‌بر باشد.

مخبر گفت: یک فساد گسترده‌ای میان سازنده، پیمانکار، مالک و دستگاه‌هایی که مجوز ساخت ساختمان متروپل را دادند، وجود دارد که باید به سرعت و به گونه‌ای رسیدگی شوند که بازدارنده باشند و هیچ کسی در کشور هم جرأت نکند اینگونه تخلفات را انجام دهد.

وی با اشاره به وجود یک سازه دیگر از سازنده ساختمان متروپل گفت: این سازه قبل از وقوع هرگونه باید حادثه بررسی و رسیدگی شود و عاملان چه مقصر و چه قاصر باشند باید با آنها برخورد بشود.

معاون اول رئیس‌جمهور یادآور شد: جمع‌آوری مال غیر مشروع و به قیمت جان مردم اصلاً قابل نیست و دولت کنونی دو مطلب را در این زمینه دنبال می‌کند؛ رسیدگی به حادثه متروپل به سرعت به پایان برساند و امکانات لازم نیز در اسرع وقت برای رسیدگی به حادثه تهیه خواهد شد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/14151کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/14151/فساد-بزرگی-در-ساخت-متروپل-صورت-گرفته-اس/کپی شد!