صدمات کرونا به سیستم آموزشی کشور/ والدین و دانش‌آموزان خوزستانی در انتظار بازگشایی حضوری مدارس

تعطیلی مدارس و عدم برگزاری حضوری کلاس‌های درس سبب صدمات بسیاری با سیستم آموزش و پروش به‌ویژه در خوزستان با حجم بالای محرومیت شده که انتظار والدین و دانش آموزان محیاشدن هرچه سریعتر شرایط برای بازگشایی مدارس است.

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره) ، پس از اعلام آغاز واکسیناسیون عمومی دانش آموزان در سراسر کشور، زمزمه‌هایی از بازگشایی حضوری مدارس از اواسط آبان ماه به گوش می‌رسید که در نهایت معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از تصمیم جدی دولت برای بازگشایی مدارس از اواخر آبان‌ماه خبر داد.

این در حالی که برای بازگشایی مدارس، شرط وزارت بهداشت، واکسیناسیون اکثریت دانش آموزان و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است که این شرط در حالی است که هنوز بسیاری از دانش آموزان، واکسن نزده‌اند و اما و اگرهایی را برای تغییر تاریخ زمان بازگشایی مدارس و یا بازگشایی به صورت شهر به شهر را مطرح ساخته است.

در استان خوزستان، وضعیت واکسیناسیون بسیار متفاوت است و در حالی که پیش بینی می‌شد تا انتهای مهرماه، به واکسیناسیون حداکثری در استان دست یافته باشیم و پس از ۲ هفته یعنی از اواسط آبان‌ بتوان به مرور شاهد برگزاری حضوری کلاس‌های درسی باشیم، دهه آخر مهرماه آغاز شده است و هنوز آمار واکسیناسیون در کل استان از نیمه هم نگذشته است.

این در حالی است که در برخی از شهرها، میزان استقبال دانش آموزان از واکسن بسیار کم بوده است مانند شهرستان شادگان که کمتر از ۳ درصد بوده و در مرکز استان این آمار کمتر از ۲۰ درصد بوده است اما در مقابل شهرهایی مانند دهدز و بهبهان بیشتری توجه را به موضوع واکسیناسیون دانش آموزان داشته‌اند و به مقاومت مناسبی دست پیدا کرده‌اند.

حال باتوجه به ضربه سخت کرونا به آموزش و پرورش استان خوزستان که باعث عقب افتادن برخی از دانش آموزان از تحصیل شده است و انتظار والدین و دانش آموزان بر بازگشایی حضوری مدارس با حفظ سلامت دانش آموزان و معلمان است، درصورت عدم وصول به مقاومت حداکثری در برابر ویروس کرونا با دریافت واکسن، تصمیم‌گیری در خصوص بازگشایی مدارس کمی سخت و فقط با بروز یک شگفتی در هفته آخر مهرماه و تشویق و ترقیب دانش آموزان به دریافت واکسن میسر است.

اما آنچه در اولویت است بازگشایی هرچه سریعتر مدارس با حفظ سلامت و پیگیری اقدامات مشوق کننده خانواده‌ها برای درک اهمیت واکسیناسیون دانش‌آموزان است بررسی آخرین وضعیت واکسیناسیون دانش آموزان در استان خوزستان را در ویدئویی زیر قابل مشاهده است.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13462کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13462/صدمات-کرونا-به-سیستم-آموزشی-کشور-والدی/کپی شد!