روایت ماندگار از خدمت‌رسانی پزشکی تخصصی گروه جهادی ثارالله تهران در بندر امام خمینی(ره) + فیلم و عکس

فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی سپاه گفت: گروه جهادی ثارالله تهران با 65 متخصص، فوق تخصص و کادر درمانی با تجهیزات کامل پزشکی به محرومان بندر امام خمینی(ره)‌ و روستاهای شهر شهید چمران، خدمات پزشکی تخصصی رایگان ارائه دادند.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)، دریادار دوم پاسدار حمید اباذری فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) سپاه در گفت‌وگو با تسنیم ظهار داشت: قرارگاه امام علی(ع) بعد از مدت‌ها پیگیری به دلیل آسیب‌هایی آبگرفتگی که در شهر بندر امام خمینی(ره) و روستاهای اطراف شهر شهید چمران، یکی از مسائل مهم که در این مناطق مشاهده و رصد شده بود، مسئله سلامت مردم محروم منطقه بود.

وی در ادامه با بیان اینکه بندر امام خمینی(ره) فاقد بیمارستان است، افزود: یکی از اقدام‌های مهم، برای سلامت مردم محروم خسارت دیده از آبگرفتگی صورت گرفت این بود که با یکی از بزرگترین گروه‌های درمانی جهادی کشور گروه جهادی ثارالله تهران، هماهنگ شد.

فرمانده قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی سپاه در ادامه بیان کرد: واحد درمانی گروه جهادی ثارالله تهران با ۶۵ متخصص، فوق تخصص و کادر درمانی با تجهیزات کامل پزشکی، با استقرار در یکی از مدارس بندر امام خمینی(ره) و ایجاد بیمارستان تخصصی موقت، کار غربالگری و خدمات پزشکی تخصصی به محرومان منطقه و روستاهای شهر شهید چمران، انجام بدهند.

سردار اباذری با بیان اینکه شناسایی بالغ بر ۲۰۰۰ افراد محروم در بندر امام خمینی(ره) و روستاهای شهر شهید چمران قبل از استقرار گروه جهادی، توسط قرارگاه امام علی(ع) و همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی انجام شده است، گفت: در این سه روز حضور گروه جهادی ثارالله، غربالگری با خدمات ویزیت، درمان و حتی در صورت نیاز جراحی افراد محروم منطقه به صورت رایگان، انجام شود.

بیشتر بخوانید:

خدمت‌رسانی پزشکی تخصصی گروه جهادی ثارالله تهران در بندر امام خمینی به روایت تصویر

تشکیل قرارگاه مردمی امام علی(ع) در بندرامام‌‌خمینی برای کمک به آسیب‌دیدگان

گروه‌های جهادی ۲۳۵ منزل را برای محرومان بندر امام خمینی (ره) بازسازی کردند + فیلم

عباس صفری مسئول گروه جهادی ثارالله تهران در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: گروه جهادی ثارالله تهران متعلق به بسیج شرکت ملی صنایع مس ایران است که در راستای مسئولیت اجتماعی تاکنون توانسته  با اجرای ۲۵ طرح جهادی درمانی در ۹ استان، ۴۱ هزار نفر از مردم خوب کشور را تحت درمان رایگان، قرار بدهد.

وی افزود: در این اردو جهادی که در خدمت مردم خوب بندر امام خمینی(ره) هستیم با مشارکت قرارگاه سازندگی و تحول اجتماعی امام علی(ع) سپاه برای ارائه خدمات درمانی تخصصی رایگان به محرومان بندر امام خمینی(ره)، انجام شده است.

مسئول گروه جهادی ثارالله تهران درباره خدمات ارائه شده در این بیمارستان بزرگ تخصصی سیار بیان کرد: این اردو جهادی در ۳ روز با ۶۵ کادر درمان داوطلب شامل ۴۰ پزشک متخصص و ۲۵ کادر پشتیبانی برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم به ۲۰۰۰ نفر از مردم منطقه خدمات درمانی در تخصص‌های قلب و عروق، دندانپزشکی، اطفال، داخلی، زنان، چشم پزشکی، اورولوژی، ارتوپدی، سونولوژیست، عمومی، روانشناسی، تغذیه و خدمات پرستاری، تزریقات و داروخانه به صورت رایگان برای مردم محروم در نظر گرفته شده است.

صفری در ادامه تاکید کرد: کسانی که نیاز به ادامه درمان جراحی تشخیص داده شود، با کمک مسئولان منطقه و بیمارستان‌های ماهشهر و اهواز، برای انجام جراحی رایگان هماهنگی لازم انجام می‌شود.

وی در پایان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ میلیارد ریال تجهیزات و لوازم مصرفی پزشکی در این طرح مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: امیدوارم که بتوانیم این مدل کار را که ارتباطی بین گروه‌های جهادی و شرکت‌های صنعتی است در کشور گسترش بدهیم و صنایع کشور از گروه‌های جهادی برای ارائه خدمات مختلف در مناطق محروم و کم‌برخودار، پشتیبانی کنند.

یادآور می‌شود، در تاریخی که بسیاری از مردم و رسانه‌ها روی تاریخ ۹۹/۹/۹ به عنوان تاریخی مورد توجه متمرکز بودند، اهالی برخی شهرهای خوزستان با آبگرفتگی سنگینی درگیر بودند.

باران‌های پاییزی در آذر ماه ۹۹ در سایه بی‌تدبیری مسئولان شهری به علت نبود زیرساخت دفع آب‌های سطحی و لایروبی نشدن فاضلاب شهری سبب آبگرفتگی منازل و معابر بندر امام‌‌ خمینی(ره)‌ شد و خسارت‌های جبران ناپذیری به منازل، مراکز تجاری مردم وارد کرد.پس از ۵ روز تلاش شبانه‌روزی نیروهای مردمی، جهادی، سپاه، بسیج و ارگان‌های دولتی، فروکش کرد.

بخش بندر امام خمینی(ره) در شمال غربی خلیج فارس و در انتهای آبراه طبیعی خورموسی، بزرگترین بندر تجاری استان خوزستان است. منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) با داشتن ۳۸ اسکله فعال به‌طول ۷ کیلومتر، بزرگ‌ترین بندر فعال ایران است.اداره‌کل بنادر و دریانوردی و اداره‌کل گمرک استان خوزستان، بزرگترین پایانه حمل کالای اساسی کشور، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این شهر بندری واقع شده‌ است.بندر امام خمینی از طریق آزادراه اهواز ــ بندر امام خمینی(ره) به کریدور شمال جنوب و راه‌آهن سراسری آن را به پایتخت پیوند می‌دهند.

در ادامه گزارش ویدئویی و تصویری در خبر بندر امام خمینی(ره) از خدمتگزاری پزشکان و کادر درمان جهادگر بسیجی مشاهده بفرمایید:

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13424کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13424/روایت-ماندگار-از-خدمت‌رسانی-پزشکی-تخص/کپی شد!