صنعت پتروشیمی به دنبال ایجاد اشتغال و ساخت مسکن برای محرومان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره)‌ است

مدیرعامل و رئیس شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه گفت: ماموریت ویژه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی پیگیری ایجاد اشتغال و ساخت مسکن برای محرومان تحت پوشش نهادهای حمایتی است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) ، سید امید شهیدی نیا در نشست هم اندیشی با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان در محل این سازمان اظهارداشت: مسئولیت اجتماعی، مجموعه وظایف و تعهداتی صنایع در راستای حفظ، مراقبت و کمک به جامعه‌ پیرامونی است.

وی ادامه داد: در این راستا، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه، متعهدانه در مسیر رفع محرومیت‌ها و ارتقاء شاخص‌های رفاهی شهروندان، اقدام‌ها و برنامه‌ریزی‌های اساسی را در دستور کار دارد.

مدیرعامل و رییس شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی یادآور شد: فعالیت‌های مربوط به مسئولیت‌های اجتماعی صنعت پتروشیمی در شهرستان ماهشهر و بندر امام خمینی(ره) با محور مناطق محروم به صورت جدی در حال پیگیری است و خوشبختانه بخشی از نتایج به دست آمده منجر به اخذ نتایج مطلوب شده است.

وی بخش دیگری از ماموریت‌های شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی را حمایت و پشتیبانی از ایجاد فرصت های شغلی ویژه اقشار آسیب پذیر و محروم عنوان کرد و گفت: در این زمینه انتظار می‌رود که کمیته امداد امام خمینی (ره) با ارائه طرح‌های کاربردی و کارشناسی شده، به تداوم همکاری‌های مشترک با این شورا بپردازد.

شهیدی‌نیا افزود: باتوجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع مالی شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی ویژه سال ۱۴۰۰، برای رفع مشکلات شهرستان برنامه ‌ریزی و تعیین تکلیف شده است، انتظار می رود که کمیته امداد امام خمینی(ره) برنامه و طرح های اثرگذار ویژه بهبود معیشت مددجویان شهرستان ماهشهر را تهیه و برای پشتیبانی به کارگروه توسعه متوازن شهرستان ارائه کند.

وی با اشاره به اینکه اشتغال و مسکن می‌بایست بخش قابل توجهی از برنامه ریزی های کمیته امداد امام خمینی (ره) را در بر گیرد ادامه داد: منابع مالی طرح ها و مصوبات کارگروه توسعه متوازن شهرستان ماهشهر توسط شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی ماهشهر تامین می شود تا از این طریق، ضمن عمل به مسئولیت های اجتماعی، محرومیت های موجود در منطقه کاهش یابد.

ضرورت مشارکت کمیته امداد در ارائه طرح های اثرگذار جهت رفع محرومیت‌ها(میان تیتر قرمز بولد شود)

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی اضافه کرد: از کمیته امداد امام خمینی (ره) انتظار داریم تا در ارائه طرح‌های مشارکتی مورد نیاز برای محرومیت‌زدایی از منطقه، مشارکت فعال‌تری داشته باشد.

شهیدی نیا تصریح کرد: پشتیبانی مالی از مراکز درمانی و همچنین پروژه های زیرساختی شهرستان بخش قابل توجهی از منابع اعتباری شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه را تحت تاثیر قرار داده است، اما همواره از انجام همکاری های مشترک با کمیته امداد امام خمینی (ره) استقبال خواهیم کرد.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13302کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13302/صنعت-پتروشیمی-به-دنبال-ایجاد-اشتغال-و-س/کپی شد!