وضعیت بحرانی بیمارستان‌های ماهشهر | چرا مرکز اضطراری شهید حقگو بندرامام (ره) راه‌اندازی نمی‌شود؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر گفت: مرکز درمان اضطراری شهید حقگو بندر امام خمینی(ره) تجهیز شده است اما نیروی لازم برای راه اندازی و بکارگیری آن را نداریم.

دکتر محمد شنبدی در گفت و گو با خبر بندر امام خمینی (ره) اظهار داشت: بیمارستان‌های شهرستان بندرماهشهر حدود ۴۰ روز است که تکمیل شده است و با توجه به اینکه مراجعه‌ها بیشتر از ظرفیت است، نگذاشتیم کسی بیرون بیمارستان بماند.

وی افزود: در حال حاضر ۳ بیمارستان حاجیه نرگس معرفی، تامین اجتماعی و نفت بیمار کرونایی پذیرش می‌کنند که در روز گذشته در مجموع ۲۵۳ نفر بستری داشتیم که ۸۸ نفر در بیمارستان‌های حاجیه نرگس ۸۸ نفر، تامین اجتماعی ۸۵ نفر و نفت ۷۹ نفر، بستری هستند.

مدیر شبکه بهداشت شهرستان ماهشهر در ادامه گفت: مراجعه‌ها به بیمارستان افزایشی نیست اما بیماران بستری شده بدحال هستند و نسبت ترخیص به مراجعه‌ها منفی است و تعدادی از کادر درمان به کرونا مبتلا شده‌اند و در استعلاجی به سر می برند که این موضوع فشار کاری را بر شبکه درمان زیاد کرده است.

شنبدی با اشاره به وضعیت بحرانی بیمارستان‌های ماهشهر بیان کرد: طبق مصوبه ستاد کرونا شهرستان ماهشهر، مرکز بستری اضطراری شهید حقگو بندر امام خمینی (ره) تجهیز شده و پس از آن نامه نگاری‌ها به فرماندار و رئیس دانشکده علوم پزشکی استان برای استقرار و تامین نیرو از طریق نهادها، دانشگاه‌هایی که در وضعیت بحرانی نیستند و یا گروه‌های جهادی صورت گرفته است، اما تا این لحظه هنوز این مرکز راه اندازی و بکارگیری نشده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماهشهر در پاسخ به این سوال که چرا قبل از تجهیز و صرف هزینه بیش از ۲۰میلیارد ریال برای مرکز شهید حقگو، فکری برای تامین نیروی آن نشده است، گفت : ما از قبل اعلام کرده بودیم که بهداشت و درمان شهرستان، ظرفیت و نیرو ی راه‌اندازی این مرکز را نداردو منتظر ورود نهادها ، دستگاهها و گروههای جهادی برای به دست گرفتن این مرکز هستیم.

شنبدی با اشاره به کمبود تخت‌های بیمارستانی در شهرستان ماهشهر بیان داشت: شهرستان ماهشهر به صورت کلی دارای ۳۰۰ تخت بیمارستانی است که در حال حاضر ۲۵۰ تخت به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و بیمارستان راه زینب بندرامام خمینی (ره)، فقط برای بخش زنان تخصیص داده شده و بخش کرونا در آن راه اندازی نشده است.

وی افزود: بخش سرپایی تزریق رمدیسیور در بیمارستان راه زینب راه اندازی شده است که البته با جابه جایی مرکز تست PCR و همچنین اضافه شدن تعدادی نیرو از سازمان بنادر و دریانوردی استان خوزستان، شرایط برای افزایش ظرفیت و دو شیفت شدن این مرکز برای تزریق رمدسیور آماده است.

شنبدی در ادامه بیان کرد: از اول هفته ۱۰ هزار دز واکسن وارد شهرستان ماهشهر شده که تزریق آن در حال انجام است و در حال پیگیری برای اختصاص سهمیه واکسن بیشتر از روز سه‌شنبه برای شهرستان هستیم.

انتهای پیام/س

https://biknews.ir/13234کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13234/وضعیت-بحرانی-بیمارستانهای-شهرستان-ما/کپی شد!