رتبه برخورداری خوزستان از ۳ به ۳۰ تنزل یافته است

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان سه و بعد از جنگ به هفده کاهش پیدا کرد و این روزها حوالی رتبه ۳۰ کشور است.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از فارس، آیت الله محسن حیدری شب گذشته در در نشست رسیدگی به مشکلات استان خوزستان که با حضور معاون اول رئیس جمهور و سران عشایر برگزار شد، اظهار کرد: مردم ما فقط اعتراضات دارند و برخی وقایع اخیر هیچ ارتباطی با مردم خوزستان ندارد، خوزستانی‌ها فقط به دنبال رفع مشکلات استان هستند و مقام معظم رهبری در همین خصوص تذکرات لازم را داشتند.

وی با بیان اینکه اعتراض امروز مردم از زخم‌های انباشت شده استان خوزستان و از جمله کم‌آبی است، افزود: آب بهانه است مردم مشکلات دیرینه ای دارند که اگر به رفع آنها توجه نشود، زمینه‌های بروز بحران همچنان ادامه دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با تقدیر از سفر مسئولان ارشد ملی، نهادهای انقلابی، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج)، گفت: اقدامات اخیری که در استان صورت گرفت همه مُسَکن هستند و اصلاً ریشه‌ای نیستند.

آیت الله حیدری با بیان اینکه بازسازی بعد از جنگ فقط ماله کشی بود، بیان کرد: قبل از جنگ رتبه برخورداری خوزستان سه و بعد از جنگ به هفده کاهش پیدا کرد و این روزها حوالی رتبه ۳۰ کشور است.

وی افزود: این رتبه‌ها شایسته خوزستانی نیست که دین خود را به اسلام ادا کرده است، ۳۳ سال از جنگ گذشته و بار مشکلات روی دوش مردم باقی مانده و سنگینی می‌کند.

آیت الله حیدری عنوان کرد: پدیده حاشیه نشینی در استان قبل از جنگ وجود نداشت اما امروزه یک سوم جمعیت اهواز حاشیه نشین است که چالش‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی دارند.

وی به انتقاد از اینکه تنها ۱۲ درصد از دستور مقام معظم رهبری برای احیای دو میلیون هکتار اراضی کشاورزی در خوزستان اجرایی شد و به تدریج به ۵۵۰ هزار هکتاری کاهش پیدا کرد، عنوان کرد: اجرای نصف و نیمه این طرح کفایت نمی‌کند و باید مشکلات مردم برطرف تا معیشت آنها به خطر نیفتد.

آیت الله حیدری با تاکید بر رفع بیکاری در استان، افزود: مردم کشور از منابع نفت و گاز یا کشاورزی بهره مند می‌شوند اما فقط دود نفت نصیب مردم خوزستان می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم خوزستان صف خود را از اغتشاشگران جدا کرده‌اند، گفت: یک سوم آب کشور در خوزستان است اما امروز رودخانه‌های آن بی رمق و خشک شده‌اند که ریشه این معضل را باید در انتقال آب پیدا کرد، نباید آب را به بهانه شرب اما برای مصارف کشاورزی، صنعت و یا آبیاری باغات انتقال داد.

آیت الله حیدری بیان کرد: از پنج سال گذشته وقوع این فاجعه را پیش بینی کرده بودیم اما گوش هیچ مسئول ملی بدهکار نبود تا وضعیت به اینجا رسید.

وی با تأکید بر انتقال آب برای صنایع فلات مرکزی از خلیج فارس، عنوان کرد: پروژه‌های انتقال آب کارون و دز متوقف شود تا این رودخانه‌ها جان بگیرند.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13157کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13157/رتبه-برخورداری-خوزستان-از-۳-به-۳۰-تنزل-ی/کپی شد!