خط آهن بندر امام خمینی(ره) – اصفهان تعیین تکلیف می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از مانا، غلامرضا شریعتی با اشاره به تعیین تکلیف خط آهن بندر امام خمینی (ره) – اهواز – اصفهان به طول ۲۵۰ کیلومتر در سال جاری گفت: مطالعات این ابر پروژه از سوی شرکت مشاور در حال انجام است و هم اکنون مراحل نهایی را طی می‌کند.
وی هزینه اجرای این پروژه زیربنایی که بندر امام خمینی(ره) را به مرکز کشور متصل می کند ۴.۵ میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: اعتبار این پروژه از طریق فاینانس یا اوراق مشارکت تامین می‌شود.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه شرکت‌های کره ای و چینی مشتاق هستند در این پروژه مشارکت داشته باشند ابراز امیدواری کرد: عملیات اجرایی خط آهن بندر امام خمینی(ره) ـ اصفهان امسال وارد مرحله اجرایی شود.
شریعتی با اشاره به اینکه با شروع این پروژه هزاران نفر مشغول کار می شوند، گفت: با تکمیل این پروژه امکان ترانزیت کالاهای کشورهای آسیای میانه از طریق بنادر امام خمینی(ره) و خرمشهر فراهم می‌شود.
وی به اهمیت اجرای خط آهن بندر امام خمینی(ره) ـ اصفهان اشاره کرد: با ساخت این پروژه ریلی، هزینه جابجایی کالا از بندر امام خمینی(ره) به مناطق مرکزی ایران کاهش می‌یابد و امکان تردد امن مسافر فراهم خواهد شد.
بندر امام خمینی(ره) دومین بندر بزرگ عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان است. سال گذشته حدود ۴۶میلیون تن کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

https://biknews.ir/4480کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4480/خط-آهن-بندر-امام-خمینیره-اصفهان-تعیین/کپی شد!