نقش مهم امنیت در ایجاد آرامش خاطر تولید کنندگان پتروشیمی

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان، در جمع روسای حراست شرکتهای این مطنقه با حضور رئیس سازمان حراست صنعت نفت و رئیس کل حراست شرکت ملی صنایع پتروشیمی، گفت: امنیت یکی از ارکان مهم حفظ و پایداری تولید است. با وجود امنیت فکری و فیزیکی در هر مجموعه تولیدی، این امکان حاصل می‌شود که همکاران تولید، بدون دغدغه وظایف خود را انجام دهند.

سید امید شهیدی نیا، خاطر نشان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با توجه به اینکه فرایند خصوصی سازی تکمیل شده است و بسیاری از واحدهای صنعتی این منطقه بصورت خصوصی اداره می‌شوند، نقش حراست ارشد، در ایجاد هماهنگی و بستر مناسب جهت فعالیتهای تولیدی بسیار پر رنگ و مهم بود و هم اکنون با تعامل خوبی که هست، توانسته ایم فضای امن و مناسبی را جهت تولید مهیا کنیم.

وی با اشاره به اهمیت تهدیدات صنعتی، و لزوم رعایت هوشیاری خاص برای رفع این نوع تهدیدات، بر لزوم ارتقا و بروز نمودن تجهیزات حفاظت الکترونیک و تقویت آن تاکید کرد و گفت: حفظ آرامش خاطر و انگیزش کارکنان، می‌تواند موجب حفظ و ارتقای امنیت گردد.

شهیدی نیا، خاطر نشان کرد: اگر چه هنوز متولی مباحث سایبری در کشور ما مشخص نیست و جهت گیری آن شکل نگرفته است، اما با تعاملی که بین مجموعه های منطقه حاکم وجود دارد، فعالیتهای خوبی در سال جاری در حوزه ایمن سازی و تقویت ظرفیتهای کنترلی و صیانتی انجام شد.

وی تشکیل تیم های فرماندهی صحنه حادثه و تیمهای عملیاتی در حوزه پدافند غیرعامل و مدیریت بحران را از دستاوردهای سال گذشته این منطقه دانست و گفت: این تیم ها تشکیل شدند و اکنون این آمادگی وجود دارد تا هرگونه رخدادی را کنترل کنند. یکی از فاکتورهای مهم افزایش ضریب جنبه های امنیتی در منطقه، حفاظت الکترونیک است؛ در سال جاری، ظرفیتهای خود را در زمینه توسعه نسل سامانه های هوشمند در منطقه بالا برده ایم اما کماکان نیاز داریم که تکنولوژی های جدید را بکارگیری نماییم.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ادامه داد: در رزمایش هفته گذشته یکی از اهدافی که محقق شد، ایجاد ارتباط تصویری زنده چندگانه بین صحنه حادثه و تیم های ICT و CMT در مواقع بحران بود. در این رزمایش زیرساختهای آن برقرار شد و توانستیم در این رزمایش، آنرا آزمایش کنیم. امیدواریم شرایطی فراهم شده باشد تا به محض احساس نیاز به ایجاد این ارتباط، بتوانیم بدون فوت وقت آنرا استفاده کنیم.

https://biknews.ir/4140کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/4140/نقش-مهم-امنیت-در-ایجاد-آرامش-خاطر-تولید/کپی شد!