بارگیری بزرگترین محموله قیر کشور در بندرامام خمینی(ره)

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از مهر ، فریدون درویش زاده مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد ایران ظهر امروز در حاشیه بارگیری بزرگترین محموله قیر کشور محصول شرکت نفت پاسارگاد آبادان در بندر امام در جمع خبرنگاران با اشاره به نامکذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «اقتصاد مقاومتی اقدام وعمل» اظهار داشت: امروز خوشحالیم که در آستانه دهه فجر انقلاب اسلامی این رویداد مهم و تاریخی درصنعت قیر کشور و صنعت حمل و نقل قیر و کشتیرانی آنهم در دوران پسابرجام اتفاق می افتد.

 

مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد ایران گفت: محموله ای که امروز صادر می شود شامل حدود ۳۵ هزار تن قیراست که از نظر اهمیت این مقدار صادرات بیش از کل صادرات سال گذشته منطقه جنوب غرب ما یعنی منطقه آبادان است.

درویش زاده افزود: این محموله دارای ارزشی حدود ۹۱ میلیون دلار(۳۰ میلیارد تومان) دارد که به صورت نقدی اتفاق می افتد، خریدار محموله قیر ما یک خریدار بین المللی است و کشتی  که آورده یکی ازبزرگترین کشتی های دنیا است.

وی با بیان اینکه امروز رکورد جدیدی به لحاظ زمان بارگیری قیر توسط این کشتی زده شد، اظهار کرد: کشتی های این چنینی زمان استاندارد بارگیریشان حدود ۲ هفته است که خوشبختانه با برنامه ریزی دقیق انجام شده در منطقه آبادان، بسیج همگانی امکانات، برنامه ریزی تلفیقی و کار شبانه روزی میان تولید و پایانه ها وبخش بارگیری این فرایند در مدت زمان ۸ روز به انجام رسید.

 

کشتی palanca Maputo (پلانکاماپوتا) به طول ۱۸۳ متر و عرض ۳۲ متر که توانایی حرکت در دریا با سرعت ماکسیمم حدود ۱۴ کیلونات را دارد، نخستین کشتی با تناژ بالاست که پس از برداشته شدن تحریمها از کشور سنگاپور وارد ایران شده، تاکنون چنین شناوری در سطح خاورمیانه تردد نکرده است.

کشتی مذکور که سه ماه است به آب اندازی شده، دارای بالاترین سیستم حرکت و نگهداری (ترنسفرینگ، دیس شارژ و لودینگ) است.

زمان بارگیری این محموله ۳۴ هزار و ۵۰۰ تنی حدود ۱۹۲ ساعت (۸ روز ) به طول انجامیده است. محموله یاد شده که در شرکت نفت پاسارگاد آبادان (منطقه جنوب غرب) تولید و اکنون بارگیری شده، قرار است به مقصد مالزی برود.

 

https://biknews.ir/2363کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/2363/بارگیری-بزرگترین-محموله-قیر-کشور-در-بن/کپی شد!