حفظ آبروی ملی در گروی انتخاباتی اخلاق‌محور است

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقفی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گروی انتخاباتی اخلاق‌محور است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره)، با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) اظهار کرد: سالروز شهادت این امام همام را محضر حضرت ثامن‌الحجج آقا علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیه و الثناء، حضرت بقیهالله الاعظم ارواحنا فداه، مقام معظم رهبری مدظله و همه شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می‌کنم.

وی همچنین با تبریک اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، افزود: به همه خانواده‌ها سفارش می‌کنم برای ازدواج جوانان شروط سنگین نگذارند و تشریفات پرهزینه را کنار بگذارند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) تصریح کرد: وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) می‌فرمایند؛ «هرگاه کسى که اخلاق و دینش را مى‌پسندید به خواستگارى نزد شما آمد، به او زن بدهید که اگر چنین نکنید در روى زمین فتنه و فساد بزرگى پدید آید».

عبادی با تأکید بر اینکه فعالان فرهنگی، رسانه‌ها و موسسات خیریه ازدواج‌های آسان را تبدیل به یک گفتمان کنند، ادامه داد: مسئولان در امر پرداخت تسهیلات ازدواج به جوانان کوتاهی و بی‌توجهی نکنند چرا که اگر موضوع ازدواج جوانان حل شود بسیاری از معضلات اجتماعی مرتفع می‌شود.

وی در فراز دیگری از خطبه‌ها به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات پیش رو اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب در آخرین بخش از بیانات مهم خود در سالگرد ارتحال امام راحل(ره)، فرمودند «در این حرکت عظیم انتخابات پیش‌رو که انجام می‌گیرد، در رقابت‌های بین نامزدها، اخلاق حاکم باشد؛ بدگویی کردن، تهمت زدن، لجن‌پراکنی‌کردن، کمکی به پیشرفت کارها نمی‌کند، به آبروی ملی هم لطمه می‌زند. صحنه‌ی انتخابات صحنه‌ی عزّت و حماسه است، صحنه‌ی رقابت برای خدمت است، صحنه‌ای برای به‌دست آوردن قدرت نیست.»

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) خاطر نشان کرد: نامزدهای انتخاباتی بدانند که در موقفی خطرناک و محدوده حساس آبروی ملی وارد شده‌اند و باید به یاد داشته باشند حفظ عزت و آبروی ملی، در گروی انتخاباتی اخلاق‌محور است.

وی ادامه داد: کاش قوانین انتخاباتی کشور نسبت به کلیدواژه‌ آبروی ملی حساسیت بیشتری داشته باشد و برای حفظ آبروی ملی از سوی نامزدها، تضمین اجرایی مقرر می‌کرد و نظارت در حوزه تأیید صلاحیت‌ها، تا روز انتخابات ادامه می‌داشت تا برخی نامزدها برای به‌دست آوردن رأی بیشتر، در بازاریابی سیاسی خود، مرتکب آبروریزی ملی نشوند.

عبادی متذکر شد: ایام انتخابات، فصل مسابقه خدمت و بهار شکوفایی این منطق نورانی حضرت سیدالشهداء (ع) است که فرمود «خداوندا! تو مى‌دانى که آنچه از جانب ما صورت مى‌گیرد، نه به‌خاطر رغبت به حکومت و نه براى ته‌مانده بى‌ارزش دنیاست؛ امّا مى‌خواهیم که نشانه‌هاى دینت را آشکار کنیم و در شهرهایت، اصلاحگرى نماییم و بندگان ستم‌دیده‌ات در امنیت قرار بگیرند و به واجبات و سنّت‌ها و احکام تو عمل شود»

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد یکی از بهترین الگوها در اخلاق سیاسی، رئیس‌جمهور شهیدمان، شهید رئیسی عزیز باشد که رهبر معظم انقلاب تصریح کردند که وی «برای سیاستمداران ما، برای رؤسای جمهور آینده‌ی ما، برای کسانی‌ که در یک بخشی مورد اعتماد ملّت قرار می‌گیرند، یک سرمشق است».

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16399کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16399/حفظ-آبروی-ملی-در-گروی-انتخاباتی-اخلاق/کپی شد!