بازدید سفیر ژاپن از مجتمع بندری بندر امام خمینی(ره)

سفیر ژاپن در ادامه بازدید خود از مراکز اقتصادی و بازرگانی خوزستان، در رأس هیأتی از بندر امام‌خمینی(ره) بازدید و با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبر بندرامام خمینی (ره) ، به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، کازو توشی آیکاوا به همراه معاون اقتصادی استاندار خوزستان و هیأت همراه در دیدار با عادل دریس مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن ضمن اظهار خرسندی از حضور در این بندر بزرگ تجاری بیان داشت: بندر امام خمینی(ره) از مهمترین بنادر ایران است و حجم قابل توجهی از تجارت دریایی کشور از طریق این بندر انجام می‌شود.
وی ضمن اظهار تمایل برای آشنایی بیشتر با قابلیت‌ها و ظرفیت‌های این مجتمع بزرگ بندری خاطرنشان کرد: این بازدید در ارزیابی ما از این بندر و برنامه ریزی‌های آتی سودمند خواهد بود.
در این دیدار مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن تبیین ویژگی‌های این بندر و به عملکرد ۱۰ ماهه سال جاری آن اشاره کرد و اظهار داشت: بیش از ۳۸ میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شده است.
دریس در ادامه با اشاره به وسعت مجتمع بندری امام خمینی(ره) و فازهای آتی توسعه آن گفت: ۵ هزار هکتار از اراضی این بندر برای توسعه عملیات لجستیک بندری در نظر گرفته شده است و این بندر به عنوان بندر کانونی تخلیه و بارگیری غلات از ظرفیت‌های مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار خواهد بود.
بازدید از بخش های بندری و دریایی مجتمع بندری امام خمینی(ره) و بررسی ابعاد مختلف بازرگانی بندرامام خمینی(ره) از دیگر بخش‌های بازدید سفیر ژاپن و هیئت همراه بود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/13861کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13861/بازدید-سفیر-ژاپن-از-مجتمع-بندری-بندر-ام/کپی شد!