پروژه دفع آب‌های سطحی بندر امام خمینی(ره)‌ در ایستگاه پایانی/ قرارگاه خاتم‌الانبیاء لوله‌گذاری خطوط را به پایان رساند

سخنگوی شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) گفت: کار لوله‌گذاری خطوط دفع آب‌های سطحی بندرامام خمینی(ره)‌ به طول ۱۳۰۰ متر توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و مشارکت شهرداری انجام شده و بعد از تکمیل تاسیسات، به زودی راه‌اندازی می‌‌شود.

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، نخستین نشست خبری اعضا شورای شهر بندر امام خمینی(ره) شامگاه بعدازظهر چهارشنبه در سالن جلسات این شورا با حضور خبرنگاران کشوری و شهری برگزار شد.

فرید قنواتی سخنگوی دوره ششم شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه رویکرد اعضای دوره ششم در بحث شعارهای انتخاباتی و عملکرد پاسخگویی ملاک کار آنها است، اظهار داشت: انتخاب هیئت رئیسه با هفت رای  مطلق اعضا شورا، اتحاد و همدلی مطابق قوانین بین اعضا، نگاه ویژه به کمیسیون‌های تخصصی شورا با همکاری و مشورت متخصصان و کارشناسان مرتبط شهری و شهرداری از ویژگی‌های دوره ششم شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) است.

وی افزود: با توجه به عدم ارتقا بخش به شهرستان به علت نیاز ضروری و لازم مردم، پیگیری و مکاتبات برای استقلال و استقرار اداره‌های ثبت اسناد، شبکه بهداشت و درمان، دامپزشکی و محیط زیست توسط کارگروه‌های تخصصی انجام شده و تا حصول نتیجه موثر این کار ادامه دارد.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل-ترافیک، سلامت و محیط زیست شورای شهر بندر امام خمینی(ره) درباره اقدام‌های حوزه بهداشت و سلامت بیان کرد: فاضلاب بهداشتی بیمارستان راه زینب(س) بندر امام خمینی(ره) با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان توسط پیمانکار در روزهای آتی تکمیل و راه‌اندازی می‌شود.

وی درباره دستگاه اکسیژن‌ساز بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) گفت: در روزهای آتی دستگاه اکسیژن ساز از بیمارستان ماهشهر به بیمارستان راه زینب(س) به بندر امام خمینی(ره) برگشت داده شده و نصب و راه‌اندازی می‌شود.

قنواتی احداث ساختمان اورژانس شماره دو و جذب متخصص بیماران بخش دیالیز بیمارستان راه زینب(ره) با همکاری صنایع پتروشیمی، اختصاص سهمیه مناسب واکسن، پیگیری برای راه‌اندازی دوباره هلال احمر و ایجاد پناهگاه سگ‌های بلاصاحب از دیگر اقدام‌های حوزه بهداشت و درمان شورا دوره ششم برشمرد.

کارگروه ویژه برای پرونده شهرستان شدن و قراردادهای شهرداری بندر امام خمینی(ره) تشکیل شد

عضو هیئت رئیسه شورای شهر بندر امام خمینی(ره) از تشکیل دو کارگروه ویژه در دوره ششم شورا خبر داد و بیان کرد: کارگروه مصوبات شورای راهبری از سال ۹۵ تا ۹۹ برای پیگیری و بررسی علت عدم جذب اعتبارات برخی اداره‌ها از شورای راهبردی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ایجاد شده است و تا حصول نتیجه موثر اینکار پیگیری می‌شود.

وی افزود: کارگروه تخصصی ارتقا بخش به شهرستان برای ارائه طرح‌های موثر به استان و وزارت کشور ایجاد شده است. پیگیری و جلسه با نماینده مردم در مجلس، بررسی راهکاری حقوقی، مذاکره شورای دو شهر بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر در بحث حریم و محدوده شهری انجام شده است و شورای بندرامام خمینی(ره) به دنبال تضییع حقوق شهرهای همجوار در بحث حریم و محدوده شهری نبوده و نیست.

قنواتی درباره قراردادهای پیمانکاران شهرداری بندر امام خمینی(ره) اظهار داشت: نگارش، نحوه اجرا و نظارت بر قراردادهای پیمانکاران شهرداری که ایرادهای زیادی داشت مورد نقد شورای شهر، کارکنان و مردم بود در کمیسیون‌های تخصصی بررسی و مورد بازنگری و اصلاح قرار گرفت.

وی افزود: سه پیمانکار حوزه خدمات شهری و دو پیمانکار فضای سبز هر کدام به یک شرکت واگذار می‌شود، تا بتوانیم خدمات شهری بهتر صورت بگیرد و رضایتمندی مردم و کارکنان شهرداری بندر امام خمینی(ره) به همراه داشته باشد.

قنواتی در ادامه گفت: در حوزه کارپردازی شهرداری برای بالا بردن سلامت کار و حذف واسطه‌گری، ساختار خرید جزیی از سیستم ستاد ایران انجام می‌شود و شهردار موظف به انجام اینکار شده است.

لوله‌گذاری ۱۳۰۰ متری پروژه دفع آب‌های سطحی توسط قرارگاه خاتم انبیاء سپاه با مشارکت شهرداری به پایان رسید

سخنگوی شورای شهر بندر امام خمینی(ره) درباره آبگرفتگی آذر ماه سال ۹۹ که سبب خسارت به مردم و منازل شد، بیان کرد: شورای راهبردی منطقه ویژه اقصادی پتروشیمی ۴۰ میلیارد تومان برای خرید لوله و تجهیزات و زیرساختی برای دفع آب‌های سطحی بندر امام خمینی(ره) اختصاص داه است.

وی افزود: پروژه ۱۳۰۰ متری دفع آب‌های سطحی توسط قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه و مشارکت شهرداری بندر امام ‌خمینی(ره) از محل اعتبارات شورای راهبردی صنایع پتروشیمی در حال انجام است.

قنواتی در ادامه گفت: لوله‌گذاری خط ۶۳۰ میلی‌متری ایستگاه پمپاژ بلوکی‌ها و خط ۸۰۰ میلی‌متری ایستگاه فاز یک دفع آب‌های سطحی شهر انجام شده است و بعد از تکمیل تاسیسات برق و خرید پمپ‌های مورد نیاز، بزودی راه‌اندازی می‌شود و انتظار می‌رود با این اقدام‌ها، مشکل دفع آب‌های سطحی در پاییز و زمستان نداشته باشیم.

قنواتی درباره مشکلات زیرساختی فاضلاب شهری بندر امام خمینی(ره) گفت: بودجه مورد نیاز برای رفع مشکل فاضلاب شهری بندر امام خمینی(ره) بالغ بر ۴۲۰ میلیارد تومان است. نماینده مردم در مجلس عنوان کردند که مجمع نمایندگان خوزستان از طریق دفتر مقام معظم رهبری، اختصاص منابع برای اصلاح زیرساخت‌های استان در بودجه سال ۱۴۰۱ را پیگیری و دنبال می‌کنند.

اصغر روحی اصفهانی در پاسخ به سوالات خبرنگاران درباره وضعیت بدهی شهرداران بندر امام خمینی(ره)‌ اظهار داشت: به ترتیب و تقریبی علی گلمرادی شهرداری را با ۶۰ میلیارد، حبیب نصیری فر ۱۱۵ میلیارد، محمد عبیاوی بعد از عزل شدن شهرداری با ۱۶۶ میلیارد تومان بدهی به مرتضی خرمی، تحویل داده است.

وی افزود: در زمان آغار به کار دوره ششم شورای شهر در ۱۵ مرداد ماه سال جاری، به طور تقریبی بدهی شهرداری ۱۲۱ میلیارد تومان اعلام شد. در حال حاضر بدهی شهرداری بندر امام خمینی(ره) ۱۱۰ میلیارد تومان است.

روحی در ادامه تاکید کرد: برخی از اسناد بدهی‌ها معوق، پانچ‌هایی دارند که باید قبل از پرداخت راستی آزمایی بشوند، در نتیجه احتمال دارد که رقم بدهی‌های شهرداری کمتر شود.

وی گفت: بخشی از بدهی‌های شهرداری به صورت اجراییه‌های دادگاه در حال پرداخت است، ولی استراتژی شورای ششم اقناع و توافق با پیمانکارانی است که اجراییه دارند تا بتوان مقداری از بدهی‌ها را کسر کرد.

رویکرد شورای دوره ششم بازگرداندن نیروهای مامور از اداره‌ها دیگر و یا به حداقل رساندن آنها است

 اصغر روحی اصفهانی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره ساختار متورم منابع انسانی بیان کرد: یکی از اصلی‌ترین معضل‌ها و چالش‌های شهرداری بندر امام خمینی(ره)، مشکل بدنه متورم منابع انسانی است و ماهانه بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان صرف پرداخت حقوق، هزینه‌های پیمانکاران خدمات شهری، فضای سبز و خرید می‌شود.

وی افزود: شهرداری بندر امام خمینی(ره)‌ در مجموع ۸۰۵ نفر نیرو دارد که از این تعداد ۸۵ نفر رسمی، ۱۴۷ نفر تامین انسانی و سایر نفرات کارکنان قراردادهای حجمی شرکتی فضای سبز و خدمات شهری است که عمده آنها در دوره پنجم شورای شهر به بدنه شهرداری اضافه شده‌اند.

روحی در ادامه درباره اصلاح ساختار بدنه متورم نیروی انسانی شهرداری بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: رویکرد شورای دوره ششم تعدیل نیرو و اخراج نیست، با حضور اعضا شورای شهر، شهردار و معاونان وی تاکنون جلساتی با موضوع اصلاح ساختار نیروی انسانی برگزار و تصمیم‌های خوبی گرفته شده است.

وی افزود: شورای ششم اعتقاد دارد که استفاده بهینه از تخصص و توان نیروها انجام گرفته نشده است و می‌بایست از حداکثر توان این ۸۰۵ نفر نیروی فعال بهره لازم را برد.

روحی تاکید کرد: شورای دوره ششم به هیچ عنوان قصد اضافه کردن نیروی جدید ندارد و مقابل استخدام‌ها تاکنون ایستاده است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره نیروهای به کار گرفته شده خارج از شهرداری، بیان کرد: ۴۲ نیرو مامور به خدمت در اداره‌های مختلف شهری داریم. علت استفاده از نیروهای شهرداری در خارج از مجموعه، برای تعامل با برخی از ادار‌ه‌ها صورت گرفته است و در مواردی نیز برای استقرار و راه‌اندازی اداره‌های تازه تاسیس شده پزشک قانونی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و در آینده بانک خون در بندرامام خمینی(ره) بوده است.

وی افزود: شهرداری برای کم کردن دغدغه‌های مردم نیاز به همکاری با برخی اداره‌ها دارد که هزینه‌های استخدام نیروهای این ادار‌ه‌ها را شوراها و شهرداری‌‌های قبل برعهده گرفته‌ بودند.

روحی در ادامه گفت: رویکرد شورای دوره ششم بازگرداندن نیروهای مامور از اداره‌ها دیگر و یا به حداقل رساندن آنها است و نامه نگاری‌هایی نیز با اداره‌های که نیاز به حضور مامور نیست، انجام شده است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/13328کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/13328/پروژه-دفع-آب‌های-سطحی-بندر-امام-خمینی/کپی شد!