تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه‌گری مردمی است

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: مردم به تریبون نماز جمعه به‌ عنوان مکانی امن برای بیان مطالبه و خواسته‌هایشان می‌نگرند و امام‌ جمعه نیز باید به این مطالبه‌ها به‌ صورت کارشناسی و منطقی پاسخ دهد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) ، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با گرامیداشت پنجم مرداد سال روز اقامه اولین نماز جمعه در کشور و بزرگداشت یاد و خاطره حضرت آیت‌الله طالقانی نخستین امام جمعه تهران، اظهار کرد: امام جمعه باید همیشه و به صورت دائمی در کنار مردم حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: امام جمعه در واقعیت نباید فاصله‌ای با مردم نداشته باشد و این بسیار اهمیت دارد که مردم احساس نکنند که امام‌ جمعه‌شان با آنها فرق دارد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) خاطر نشان کرد: تریبون نماز جمعه، تریبون مطالبه‌گری است و هیچ مکانی نمی‌تواند همانند تریبون نماز جمعه، مطالبات واقعی مردم را مطرح، پیگیری و محقق کند.

عبادی افزود: امام جمعه نه تنها در فضای عمومی و رسانه‌ای که در فضای خصوصی نیز پیگیر مشکلات مردم و رفع دغدغه‌های جامعه از مسئولان است.

وی تأکید کرد: اصلی‌ترین وظیفه نماز جمعه و امام جمعه، توجه به مسائل فرهنگی است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه قرارگاه فرهنگی هر منطقه است و مدیریت فرهنگی هر منطقه بر عهده امام جمعه خواهد بود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) متذکر شد: مردم به تریبون نماز جمعه به‌ عنوان مکانی امن برای بیان مطالبه و خواسته‌هایشان می‌نگرند و امام‌ جمعه نیز باید به این مطالبه‌ها به‌ صورت کارشناسی و منطقی پاسخ دهد.

عبادی عنوان کرد: امام‌ جمعه جایگاه معنوی و پدرانه دارد و گاهی لازم است در این جایگاه تذکراتی هم به برخی از جریان‌ها و مسئولان بدهد که این نقدها جناحی و جریانی نیست بلکه تنها از روی دلسوزی است.

وی یادآور شد: جایگاه امامت جمعه شخصی نیست، این جایگاه منتسب به ولی‌ فقیه و امام جامعه اسلامی است. تذکرها و نقدهای امامان جمعه نوعی بیدار باش است؛ زیرا امامان جمعه منتسب به هیچ حزب و گروهی نبوده و نسبت به همه احساس مسئولیت می‌کنند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: زمانی که بخشی از جامعه با مشکلی مواجه می‌شود باید تذکر داد و مسئولان نیز باید این تذکر را با جان و دل بخرند و در راستای حل مشکلات و برطرف کردن نیازهای مردم گام بردارند. البته باید توجه کرد که امام جمعه مسئول کار اجرایی نیست.

عبادی گفت: نماز جمعه تریبون انقلاب، ولایت دین و امامت است و باید حرف‌های نظام را از نماز جمعه شنید. باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام شود که مردم نسبت به این جایگاه عبادی و سیاسی احساس تکلیف کرده و در نماز جمعه حضور پرشوری داشته باشند.

وی اظهار داشت: امروز مردم با مشکلات معیشتی روبرو هستند و زمان آن است که همه مسئولان در کنار هم، فارغ از اختلاف سلیقه، برای حل مشکلات مردم تلاش کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی افزود: رفع مشکلات، انتظار به حق مردم و جوانان است، امروز اگر با مشکلاتی روبرو هستیم باید خودمان آن را حل کنیم و باید مسئولان توجه بیشتری به معیشت مردم داشته باشند و برای آن تلاش کنند.

عبادی تصریح کرد: از همه مردم شریف بندر امام خمینی، مسئولان، نیروهای نظامی و انتظامی، بسیجیان، متولیان مساجد، هیئت‌های مذهبی، اصحاب رسانه، اعضای ستاد نماز جمعه و دفتر امام جمعه که در برگزاری فریضه باشکوه نماز جمعه همکاری و مساعدت داشتند کمال تقدیر و تشکر را دارم و برای همه عزیزان موفقیت و سربلندی را از خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16508کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16508/تریبون-نماز-جمعه،-تریبون-مطالبهگری-م/کپی شد!