وقف ۲۵ روز خدمتگذاری در ۴۶ موکب بندر امام خمینی(ره) + تصاویر

بندر امام خمینی(ره) شهر خادمان زائران حسینی(ره) با راه‌اندازی ۴۶ موکب از ایران تا عراق، جاده را برای عاشقان و بی‌قراران نجف تا کربلا و بین‌الحرمین آماده کردند، عاشقانی که بیش از ۲۵ روز، تمام زندگیشان وقف خدمت به زائران است و به آن افتخار می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، به اربعین که نزدیک می‌شوم حال و هوای بندر امام خمینی(ره)، سرشار از عِطر و شوق خدمتگزاری به زائران حسینی(ع) می‌شود و مردم آماده پذیرایی از زائران استان‌های جنوبی کشور و شهرهای جنوب شرقی خوزستان می‌شوند تا کمی دورتر از ۶ گوشه ضریح پاک و مقدس سید الشهدا (ع) با پای دل، خدمتگزار زائرانش باشند.

بندر امام خمینی(ره) شهر خادمان زائران حسینی(ره) با راه‌اندازی ۴۶ موکب از ایران تا عراق، جاده را برای عاشقان و بی قراران نجف تا کربلا و بین‌الحرمین مهیا کردند، عاشقانی که بیش از ۲۵ روز، تمام زندگیشان وقف خدمت به زائران است و به آن افتخار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

حرکت کاروان پیاده‌روی عشاق الحسین از بندر امام خمینی به کربلا + فیلم و تصاویر

اعزام خادمان موکب قمربنی‌هاشم بندر امام خمینی(ره) به کربلای حسینی(ع)

داود مجدم؛ مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی(ره) صبح امروز در گفت‌وگو با تسنیم اظهار کرد: حرکت باشکوه و معنوی خدمتگزاری به زائران مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی(ع) از زمستان سال ۱۳۹۴ با راه‌اندازی و تشکیل موکب قمربنی‌هاشم در زمان حیات سردار پاسدار علی مرادی‌فر؛ رئیس فقید هیئت رزمندگان اسلام بندر امام خمینی(ره) آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

وی افزود: موکب‌های بندر امام خمینی(ره) از ۱۵ روز قبل از اربعین خدمتگذاری به زائران را آغاز کرده و تا ۱۰ روز بعد از آن به صورت شبانه‌روزی خدمات اسکان، استراحت، تامین وعده غذایی و …، به صورت خودجوش و مردمی ادامه‌ می‌دهند.

مجدم ادامه داد: بندر امام خمینی(ره) در مسیر ارتباطی استان‌های جنوبی کشور و شهرهای جنوب شرقی خوزستان به عراق است و بر همین اساس زائران برای زیارت عتبات عالیات از شهر خادمان زائران اربعین حسینی(ره) عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: روزانه به بالغ بر ۳ هزار زائر به صورت شبانه‌روزی توسط موکب‌های مردمی مستقر در شهر خدمتگزاری می‌شود که در ۴ روز قبل و بعد از اربعین این آمار از مرز ۶ هزار نفر در روز عبور می‌کند.

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات بندرامام خمینی(ره) با اشاره به ۴۶ موکب فعال درون و برون مرزی در شهر خادمان زائران حسینی، بیان کرد: چهار موکب برون مرزی (سه موکب کربلا معلی و یک موکب در کوفه)؛ دو موکب مستقر در مرز شلمچه؛ پنج موکب در مسیر جاده بندر امام خمینی(ره) به آبادان؛ ۳۵ موکب مستقر در شهر کار خدمت برای هموار کردن مسیر عشق حسینی(ره)، برعهده دارند‌.

وی افزود: علاوه بر موکب‌های رسمی، ده‌ها موکب خانگی به صورت خودجوش در مسیر زائران قرار گرفته یا با مراجعه به کانکس راهنمای زوار در ورودی جاده آبادان به بندر امام خمینی(ره)، به زائران خدمت می‌کنند.

 

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16582کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16582/وقف-۲۵-روز-خدمتگذاری-در-۴۶-موکب-بندر-اما/کپی شد!
گزارش:
رضا ولایتی