بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۲ پروژه در بندر امام خمینی(ره)

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در ادامه خدمت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر، 12 پروژه عمرانی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در منطقهٔ ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در ارتباط ویدیو کنفرانسی با حضور وزیر راه و شهرسازی، بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن، آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، صبح امروز ۲۷ پروژه بندری و دریایی در استان های هرمزگان، خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی، جمعی از معاونان و مدیران این وزارتخانه و علی‌اکبر صفایی مدیرعامل و اعضای هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی، افتتاح و عملیات اجرایی ۲۳ پروژه زیرساختی مهم در استان‌های هرمزگان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، مازندران و گیلان، آغاز شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در این مراسم با گرامیداشت یاد سیدالشهداء خدمت و تداوم راه رئیس‌جمهور شهید اظهار کرد: در ادامه خدمت دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های بندری و دریایی در بنادر، بهره‌برداری از ۵ پروژه احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، تعمیرات اساسی شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی، تعمیرات اساسی ساختمان توحید، احداث انبارهای چند منظوره نگهداری کالا، افزایش ظرفیت محوطه‌های بارانداز آسفالتی و گراولی به ارزش ۱۰ هزار و ۷۰ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، آغاز شد.

وی افزود: در بخش‌های عمرانی دولتی و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، عملیات اجرایی ۷ پروژه احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی، احداث زیرساخت‌های اراضی توسعه‌ای موسوم به اراضی ۶۰۰ هکتاری، احداث انبارهای چندمنظوره نگهداری کالا، تعمیرات اساسی زیرساخت‌ها و محوطه‌های مجتمع بندری به مبلغ ۶۵ هزار و ۶۵۴ میلیارد ریال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، آغاز شد.

وی مجموع پروژه‌های عمرانی بخش دولتی را بالغ بر ۴۷ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در زمینه‌های ایجاد زیرساخت‌های استاندارد دریایی و بندری، افزایش پس‌کرانه بندری، ارتقاء ظرفیت باربری، افزایش خدمات زنجیره تأمین کالا و حفظ و نگهداری زیرساخت‌های بندری و دریایی متمرکز شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با بیان اینکه مجموع پروژه‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بیش از ۲۸ هزار میلیارد ریال است، بیان کرد: عمدهٔ پروژه‌های ذکر شده در موضوعات احداث روساخت های بندری و فضای استاندارد انبارش کالا و همچنین ایجاد پایانه‌های تخصصی مکانیزه کالا سرمایه‌گذاری شده است.

گرایلو ایجاد اشتغال و فرصت اشتغال پایدار را از ویژگی‌های عمده این پروژه‌ها برشمرد و بیان کرد: با بهره‌گیری و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های یاد شده، بالغ بر ۱۲۰۰ فرصت اشتغال مستقیم حاصل می‌شود.

انتهای پیام./

https://biknews.ir/16386کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16386/بهرهبرداری-و-آغاز-عملیات-اجرایی-۱۲-پ/کپی شد!