شهادت؛ مزد تلاش‌های خستگی‌‌ناپذیر آیت الله رئیسی بود

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: آنچه امروز باید سرلوحه‌ی کار مسئولان قرار بگیرد ویژگی‌های اخلاقی و صفات بارز شهید آیت‌الله رئیسی و خستگی‌ناپذیری او در خدمت به مردم است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) با تسلیت شهادت رئیس جمهور و همراهان ایشان، اظهار کرد: حضرت آیت‌الله رئیسی ثمره یک عمر خدمت خالصانه و دلسوزانه وی برای مردم بود.

وی افزود: مهم‌ترین ویژگی‌ شهید سید ابراهیم رئیسی اخلاق، تقوا، مردمی بودن و خدمت بدون منت بود. در کمتر از سه سال که شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور بود همه مردم به اخلاص،‌ ایمان،‌ تقوا، پرکاری، فداکاری و صداقت او پی بردند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) با بیان اینکه علاقه به چنین شخصیت‌هایی یک وجه مشترک بین مردم است که سبب افزایش انسجام آنها می‌شود، خاطر نشان کرد: در گذشته هم هرگاه مشکل و چالشی داشتیم و بزرگانی مانند شهید بهشتی و شهید رجایی از میان ما رفتند و شهید شدند، وحدت و همبستگی مردم بیشتر شد.

عبادی متذکر شد: شهید آیت‌الله رئیسی یک الگوی موفق برای مدیریت کارآمد بود، وی شخصیتی جامع‌الاطراف بود که دلسوزانه برای مردم کار می‌کرد و برنامه‌های متعدد و گسترده‌ای در داخل و خارج کشور داشت. حتی آزادی‌خواهان جهان در این حادثه ماتم زده و سوگوار شدند و این بیانگر اهمیت جایگاه آیت‌الله رئیسی و نفوذ او در دل‌ها است.

وی رمز ماندگاری شهید رئیسی را پیوند با ولایت دانست و گفت: رئیسی در تاریخ ماند و رمز ماندگاری‌اش پیوند او با ولایت بود، امروز ۹۰ تن از سران و مقامات ارشد کشورها و سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به مقام رئیس جمهور شهید و همراهان شهیدش ادای احترام کردند، این به‌خاطر این بود که آیت‌الله رئیسی، امام رضایی و همراه رهبر معظم انقلاب بود.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی نه تنها در دوران ریاست‌ جمهوری خود بلکه در همه جایگاه‌ها‌، عمل و کارش اسوه اخلاص، تدبیر و اخلاق بود و آنچه امروز رقم خورد نتیجه همین روحیات و خصلت‌های اسلامی، انسانی و انقلابی او بود.

عبادی ادامه داد: شهدای ما خورشیدهای درخشان و فروزانی هستند که راه را برای ملت و آینده ایران روشن نگه می‌دارند و ما مدیون خون شهدا هستیم و اگر عمل ما مانند شهدا نباشد یعنی کار خود را برای خدا و مردم انجام نداده‌ایم.

وی تأکید کرذ: آنچه امروز باید سرلوحه‌ی کار مسئولان قرار بگیرد ویژگی‌های اخلاقی و صفات بارز شهید آیت‌الله رئیسی و خستگی‌ناپذیری او در خدمت به مردم است و آرزوی همه ما این است که ان‌شاءالله شهادت، روزی همه خدمتگزاران واقعی به انقلاب و مردم باشد.

خطیب جمعه بندر امام خمینی (ره) کار برای جلب رضایت خداوند را اساس، شالوده و نیت اصلی مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: ما در نظامی زندگی می‌کنیم که این نظام روی ارزش‌ها تکیه می‌کند و در نظام ارزشی اسلام یکی از مسائل مهم، کار برای خدا است.

عبادی یادآور شد: مقام معظم رهبری تعبیر جالبی درباره شهید رئیسی به کار بردند و گفتند «ایشان چون دنبال رضایت مردم بودند خروجی کار ایشان منجر به رضایت الهی می‌شود». شهید رئیسی خستگی‌ناپذیر بود که در حقیقت خستگی را خسته می‌کرد. از سفرهای خارجی که بر می‌گشت اگر متوجه حادثه‌ای مانند سیستان و بلوچستان می‌شد بلافاصله به آنجا سفر می‌کرد.

وی عنوان کرد: شهادت مزد تلاش‌های خستگی‌ ناپذیر آیت‌الله رئیسی در طول مسئولیت‌های او بود. آیت‌الله رئیسی می‌توانست در پایتخت باشد و وقایع و اتفاقات کشور را از پشت میزش رصد کند، بدون آنکه خطر را به جان بخرد، ولی رئیسی مرد عمل بود.

امام جمعه بندر امام خمینی (ره) گفت: از دست دادن یک رئیس‌جمهور الهی و مردمی، یک امام جمعه الگو و عالم عامل، یک استاندار محبوب و یک وزیر خارجه پرتلاش چیزی نیست که از خاطر برود.

انتهای پیام/

https://biknews.ir/16344کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/16344/شهادت؛-مزد-تلاشهای-خستگیناپذیر-آ/کپی شد!