صدور سند مالکیت برای سکونتگاههای غیررسمی در خوزستان
به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، محمد جامع با اشاره به مهلت صدور سند برای سکونتگاههای غیررسمی در خوزستان بیان کرد: متصرفان حقیقی یا حقوقی قبل از سال ۱۳۹۴ که در اراضی دولتی واقع در سکونتگاههای غیررسمی مصوب در مالکیت وزارت راه و شهرسازی، سازمان ملی زمین و مسکن و یا شرکت بازآفرینی شهری ایران بنای احداثی دارند، میتوانند تا پایان سال جاری برای تشکیل پرونده و دریافت سند به ادارات راه و شهرسازی مراجعه کنند.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه متقاضی یا همسر او باید بدون مسکن بوده و فرم «ج» آنها سبز باشد، گفت: هر خانواده امکان بهرهمندی تنها از یک قطعه زمین را دارد و بنای احداثی باید با طرحهای مصوب شهری مطابقت داشته باشد.
جامع افزود: پیشثبتنام متقاضیان باید در سامانه تسهیلات بافت فرسوده به آدرس facility.udrc.ir انجام شده و سپس متقاضی به همراه مدارک ملکی و همچنین کارت ملی و قبض آب یا برق به اداره واگذاری در اداره کل راه و شهرسازی یا اداره راه و شهرسازی شهرستان مربوطه مراجعه کند.
وی تصریح کرد: دریافت سند، ایجاد تعلق خاطر در ساکنان، امکان صدور پروانه و پایانکار، تعریض و بهسازی معابر، افزایش کیفیت زندگی، امکان افزایش سرمایهگذاری در محلات هدف از اهداف مهم بند «م» تبصره ۱۱ قانون بودجه سالجاری است.
معاون بازآفرینی شهری اداره کل راه و شهرسازی خوزستان یادآور شد: این امکان تا پایان سال ۱۴۰۲ برای متقاضیان برقرار بوده و پس از آن مهلت قانونی این اقدام برای متقاضیان وجود نخواهد داشت.
به گفته وی، این ظرفیت قانونی (بند م تبصره ۱۱ قانون بودجه) امکان ساخت و ساز در بافتهای فرسوده را برای متقاضیان و انبوه سازان افزایش داده است.
انتهای پیام/