مهاجرهای سپاه بالای سر تروریست‌های کردستان/ اولین عملیات برون‌مرزی مهاجر۶ با بمب‌های قائم

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پاسخ به اقدامات اخیر تروریست‌ها در مناطق غرب و شمال غرب کشور، مواضع این گروهک ها در جدار مرزی با اقلیم کردستان عراق را گلوله باران کرده است.

بر اساس این گزارش، یگان‌های موشکی، توپخانه و پهپادی نیروی زمینی سپاه مراکز تجمع و مقرهای عملیاتی تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را مورد حمله قرار داده‌اند که در نتیجه آن شمار زیادی از تروریست‌ها به هلاکت رسیده‌اند.

آنچه در این عملیات مهم است استفاده نیروی زمینی سپاه از پهپاد برای هدف قرار دادن مواضع تروریست‌هاست. یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه از جمله یگان‌‌های تازه تاسیس این نیرو است که در مدت زمانی کوتاهی که از زمان تشکیل آن می‌گذرد توانسته است کارایی بالایی از خود نشان دهد.

سپاه مقرهای تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق را گلوله باران کرد+فیلم

فیلم/ شلیک موشک مرصاد از بندرامام خمینی(ره)

اولین بار اسفند ماه سال ۹۵ بود که سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه از تشکیل یگان پهپادی در این نیرو خبر داد. حدود یکسال بعد و در جریان رزمایش محرم در شمال غرب کشور بود که یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه ظهور و بروز عینی پیدا کرد اما از فعالیت آن چیزی رسانه‌ای نشد.

تا اینکه چندی بعد در بهمن ماه سال ۹۶ با تحویل پهپادهای مهاجر M-6 به نیروی زمینی سپاه قدرت پهپادی نزسا به صورت چشمگیری افزایش یافت.

پهپاد مهاجر M-6 که جدید ترین عضو خانواده پهپادهای مهاجر است، یک پهپاد رزمی- شناسایی با برد عملیاتی  ۲۰۰۰ کیلومتر است که توانمندی انجام مأموریت‌های شناسایی، مراقبت و رزمی با شعاع عملیاتی گسترده و مداومت پروازی بالا را با قابلیت اطمینان مناسب، فراهم می‌سازد تا بتوانند عملیات مراقبت، شناسایی و انهدام اهداف مورد نظر را انجام دهند.

این پهپاد از بمب‌های هوشمند و نقطه زن قائم استفاده می‌کند که در دو نوع با جستجوگرهای اپتیکی و حرارتی تجهیز شده‌اند و مهاجر ۶ می‌تواند تا ۲ بمب قائم را زیر بال‌های خود حمل کند.

این پهپاد همچنین با استفاده از سامانه اپتیکی پیشرفته می‌تواند در شب و روز و شرایط نامساعد جوی پرواز کرده و به اجرای عملیات بپردازد. از دیگری ویژگی‌های این پهپاد می‌توان به نشست و برخاست آن در باندهای کوتاه اشاره کرد.

تصاویری که از عملیات اخیر سپاه عیله مواضع گروهک های تروریستی در کردستان عراق منتشر شده است نشان می‌دهد که سپاه در این عملیات از پهپادهای مهاجر ۶ خود که در اختیاز یگان پهپادی نیروی زمینی سپاه است استفاده کرده است.

پس از موشک باران مواضع حزب دموکرات کردستان عراق در سال گذشته که پهپادهای نیروی زمینی سپاه در آن عملیات نقش شناسایی را ایفا کردند، این نخستین مرتبه است که نیروی زمینی سپاه در یک عملیات برون مرزی، پهپادهای خود را در نقش رزمی بکار گرفته و تصاویر منتشر شده از این عملیات نشان می‌دهد که پهپادهای مهاجر با استفاده از بمب‌های قائم به دقت اهداف مود نظر را مورد اصابت قرار داده‌اند.

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جستجوگر اپتیکی

پهپاد مهاجرM-6‌ مسلح به بمب قائم با جستجوگر اپتیکی

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر ۶

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر ۶

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر 6

انهدام مواضع تروریست‌ها توسط بمب‌های قائم پهپادهای مهاجر ۶

https://biknews.ir/8413کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8413/مهاجرهای-سپاه-بالای-سر-تروریست‌های-کر/کپی شد!