مشکلات بی شمار مردم خوزستان زیبنده ظرفیت های آن نیست

به گزارش خبر بندر امام خمینی (ره) به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عبدالنبی موسوی فرد پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیران دستگاه های زیر مجموعه وزارت اقتصاد و دارایی در استان خوزستان با تبریک میلاد امام رضا (ع) و کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: فشار مضاعفی بر دوش مردان اقتصادی قرار دارد که در عین حال زحمات ارزشمند در برهه چالش های انقلاب کشیده می شود.

وی افزود: دشمن برای جنگ اقتصادی برنامه ریزی کرده تا انقلاب را به زانو در بیاورد ولی اگر مجموعه دستگاه های اقتصادی نسبت به فرامین مقام معظم رهبری توجه داشته باشند، قطعاً در هر جنگی فرمانده خوب تاثیر گذار است.

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه امروز نه جنگ نظامی بلکه جنگ اقتصادی داریم‌، تصریح کرد: خوزستان از منابع و ذخایر بی بدیل بهره مند و شیشه عمر کشور با ظرفیت‌های بسیار در اختیار استان خوزستان است ولی زیبنده نیست که مردمش این همه مشکلات و مطالبات محقق نشده داشته باشند.

موسوی فرد با اشاره به اینکه بخش عمده ای از دلایل آسیب های اجتماعی مثل بزهکاری، سرقت و طلاق مربوط به اشتغال است، عنوان کرد: بیشترین مراجعات دفتر امام جمعه اهواز برای حل مشکل اشتغال بوده ولی نگاه فرهنگی حاکم بر جامعه اشتغال پشت میزی است تا بتوانند شغل پایداری برای تامین زندگی داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم فراهم کردن شرایط ایجاد اشتغال پایدار در جامعه یکی از ضعف های اصلی موجود است، تأکید کرد: فضای اشتغالزایی باید به سمت مشاغل خانگی و خدماتی حرکت کند البته این مستلزم ارائه تسهیلات بانکی و اطمینان بخشی بازار کار است.

ماجرای آسفالت خیابان نماینده ولی‌فقیه در خوزستان چه بود + فیلم

نیاز به احیا و ساخت کانال‌های سیلاب‌بر در خوزستان

تضمین‌کیفیت آب شرب خوزستان با اجرای برنامه جهانی ایمنی آب

بی اعتمادی مردم

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه برخی از مردم نسبت به حرف مسئولان و مدیران برای حل مشکلات بی اعتماد شده اند، بیان کرد: جوانان این اطمینان خاطر را ندارند که اشتغالزایی غیردولتی از جمله مشاغل خانگی و کشاورزی، بازار کار دارد ولی باید این اطمینان را به جوانان بدهیم که بانک ها پشتوانه اقتصادی هستند.

موسوی فرد با انتقاد از اینکه بیش از ۳۰۰ نقطه در اهواز تلاقی آب و فاضلاب دارند، یادآور شد: سابقا فکر می کردیم که فقط خرمشهر محروم است ولی بخش هایی از اهواز که تنها ۱۰ دقیقه از مرکز شهر فاصله دارند نیز از آب و فاضلاب درستی برخوردار نیستند.

وی اضافه کرد: هفته ها در کلانشهر اهواز آب قطع می شود و تجمع جلبک های بسیار در خیابان، بیماری های بسیاری خصوصاً پوستی به دنبال داشته است.

نماینده ولی فقیه در پایان با تأکید بر اینکه در صورت ایجاد اشتغال پایدار، آمار جرائم خصوصاً سرقت نیز کاهش پیدا می کند، گفت: از تمامی بانک ها نیز تقاضا داریم که در حد توان و امکان برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در کنار مردم باشند.

طاهری رئیس شورای هماهنگی بانک های خوزستان نیز در این دیدار اظهار کرد: در مسائل اقتصادی ثبات و امنیت دو مولفه اساسی برای توسعه و پیشرفت است ولی اینکه همه مشکلات کشور را بانک ها بتوانند با سپرده‌های مردمی حل کنند، شدنی نیست.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خوزستان نیز در جلسه با تبریک روز و هفته مالیات بیان کرد: مجموعه وزارت اقتصاد یکی از وزارتخانه های بزرگ کشور است که زیر مجموعه های متنوعی دارد و به تبع فعالیت‌های بسیاری نیز انجام می‌دهند؛ این وزارتخانه رسالت های مختلفی در حوزه کاری خود یعنی بخش اقتصادی دارد.

محسن کاویانی با اعلام این خبر که درآمدهای خوزستان در سال جاری پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان پیش بینی شده است، ادامه داد: بین ۸۹ تا ۹۱ درصد درآمد استان خوزستان از مالیات استحصال می‌شود که چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن از سوی اداره کل مالیات خوزستان وصول می شود.

وی در پایان با دعوت از نماینده ولی فقیه برای حضور در جلسات شورای هماهنگی مدیران اقتصادی استان با اشاره به نقش مهم ابر وزارت اقتصادی و دارایی در کشور گفت: بیش از ۸۰ درصد نفت و ۶۰ درصد گاز، بزرگترین پتروشیمی خاورمیانه و ظرفیت های آبی و نیشکر در خوزستان وجود دارد که با این حساب مردم چنین استانی اینقدر محروم باشد، بنابراین به سهم خود در اقتصاد استان ایفای نقش می کنیم.

غلامرضا بلوطی میرزا ناظر گمرکات خوزستان، جهانشاه ارزانی بیرگانی مدیرکل امور مالیاتی خوزستان و مدیرکل بیمه ایران نیز همراه با معاونان خود در این جلسه حضور داشتند.

https://biknews.ir/8276کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8276/مشکلات-بی-شمار-مردم-خوزستان-زیبنده-ظرف/کپی شد!