سه پروژه عمرانی به ارزش ۱۲۲۰ میلیارد ریال در شهر بندر امام خمینی(ره) اجرا می‌شود

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم رحیم شولکی درباره پروژه‌های عمرانی اظهار داشت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان سه پروژه عمرانی به ارزش ۱۲۲۰ میلیارد ریالی را در شهر بندر امام خمینی(ره) اجرا می کند.

وی افزود: با توافقی که بین استانداری خوزستان و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان صورت گرفت، مقرر شد پروژه پل روگذر راه آهن بندر امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیارد ریالی جهت رفع مشکل ترافیک شهر بندر امام خمینی(ره) اجرا شود.

شولکی در ادامه بیان کرد: با اجرایی شدن “پل روگذر راه آهن بندر امام خمینی(ره)” شاهد کاهش و تسهیل ترافیک در ورودی شهر بندر امام خمینی(ره) خواهیم بود و این پروژه مسیر آزادراه خلیج فارس “اهواز – بندر امام خمینی(ره)” را به جاده منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)، متصل می کند.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان با بیان اینکه ترافیک یکی از معضلات ورودی شهر بندر امام خمینی(ره) است، عنوان کرد: از دیگر پروژهای اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی به مردم شهر بندر امام خمینی(ره)، احداث جاده کمربندی شهر بندر امام خمینی(ره) با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال است که ابتدای شهر را به جاده آبادان متصل می کند تا یکی دیگر از معضلات ترافیکی شهر و منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) را حل کند.
شولکی با اشاره به مسئولیت های اجتماعی اداره کل بنادر و دریانوردی گفت: منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی، احداث زمین چمن مصنوعی مجتمع ورزشی شهید حقگو بندر امام خمینی(ره) را با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال را در انتهای سال جاری به اجرا خواهد گذاشت.
به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره)؛ منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در جنوب غربی استان خوزستان با ۱۱ هزار هکتارمساحت در ۱۵ کیلومتری شهر بندر امام خمینی(ره) واقع شده است و بزرگترین منطقه ویژه اقتصادی و بندری کشور محسوب می شود که سهم ۸۵ درصدی در تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی کشور دارد.
انتهای پیام/*
https://biknews.ir/6654کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6654/سه-پروژه-عمرانی-به-ارزش-1220-میلیارد-ریال-د/کپی شد!