پتروشیمی فارابی با ۴۰۰ کارگر دچار بحران مالی است

به گزارش خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، محسن بیرانوند در این خصوص اظهار داشت: پتروشیمی فارابی مدتی است دچار بحران کارگری شده و کارگران آن درخواست اجرای طرح‌ طبقه بندی مشاغل را دارند؛ از طرفی این شرکت با بحران مالی نیز مواجه شده و توانایی مالی خود را از دست داده است.

وی افزود: متاسفانه مدیران بالادستی این پتروشیمی که در تهران هستند خود را تنها در سود و عواید این شرکت سهیم دانسته و خود را در مشکلات کارگری و مالی پتروشیمی فارابی سهیم نمی‌دانند و هیچ تلاشی برای حل این مشکلات نمی‌کنند.

فرماندار شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: علاوه بر اینکه مدیران بالادستی هیچ تلاشی برای حل مشکلات پتروشیمی  فارابی نمی‌کنند حاضر به پاسخگویی مسئولان منطقه نیز نبوده و علیرغم مکاتبات و تماس‌های مکرر با مدیران شستا در تهران تاکنون هیچ پاسخ و اقدامی برای حل مشکلات کارگران انجام نشده است.

وی گفت: در آینده مشکلات این منطقه و پتروشیمی گریبان‌گیر مدیران بالا دستی شده و باید به آن پاسخ دهند؛ پتروشیمی فن‌آوران و پتروشیمی امیرکبیر دو سهام‌دار پتروشیمی فارابی بوده و مدیران بالادستی این شرکت‌ها باید جلساتی برگزار کرده و حق سهام خود را به پتروشیمی فارابی پرداخت کنند تا دچار مشکل مالی و بحران کارگری نشود.

بیرانوند عنوان کرد: پتروشیمی فارابی با بیش از ۴۰۰ کارگر با بحران مالی و کارگری مواجه بوده و بیش از یکسال است که این شرکت با سرپرست اداره می‌شود و مسئولان بالا دستی حاضر نیستند برای آن یک مدیرعامل انتخاب کنند.

به گزارش تسنیم، پتروشیمی فارابی که زیر نظر دوهلدینگ بزرگ تاپیکو و شستا بوده یکی از ۲۳ پتروشیمی بزرگ حاضر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی بندر امام خمینی(ره) بوده است؛ تاکنون تعداد زیادی از کارگران این پتروشیمی‌ها برای مطالبات به حق خود دست به اعتراض زده‌اند.

انتهای پیام/*

https://biknews.ir/6543کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/6543/پتروشیمی-فارابی-با-۴۰۰-کارگر-دچار-بحرا/کپی شد!