انتقاد مردم بندرامام خمینی(ره) از وضعیت ریلی منطقه

در نظام سرمایه‌داری اساس رشد اقتصادی و شکوفایی اقتصادی، ازدیاد و تولید ثروت است؛ هر که بیشتر و بهتر تولید ثروت کند، او مقدم است. (مقام معظم رهبری)

توسعه به معنی وسعت دادن، پیشرفت و ترقی است، توسعه در نظام اسلامی توأم با عدالت است به‌عبارتی‌دیگر توسعه باید عدالت محور باشد به این معنی که عموم مردم از توسعه ایجادشده بهره‌مند شوند.

ایستگاه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره) پس از بهره‌برداری از خط ریلی بندر امام خمینی(ره) به تهران در سال ۱۳۱۷ به طول ۹۲۸ کیلومتر فعالیت خود را آغاز کرد و در سال‌های متمادی، محلی است برای عزیمت شهروندان شهرستان ماهشهر به مرکز خوزستان و دیگر نقاط کشور که دارای خطوط ریلی بوده‌اند و یکی از قدیمی‌ترین ایستگاه‌های کشور محسوب می‌شود.

درحالی‌که ایستگاه بندر امام خمینی(ره) طی این سال‌ها در حال خدمات‌رسانی بدون وقفه و بدون تبعیض بود، طرح توسعه خطوط ریلی به بندرماهشهر کلید خورد و با اعتباری که شرکت عملیات غیرصنعتی صنایع پتروشیمی برای احداث ایستگاه راه‌آهن بندرماهشهر اختصاص داد، این ایستگاه در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید، تا مسافرانی که برای استفاده از حمل‌ونقل ریلی به بندر امام خمینی(ره) مراجعه می‌کردند با ایجاد این زیرساخت رفاهی خدمات ریلی را در بندرماهشهر دریافت کنند.

بیشتر بخوانید:
مسافران ایستگاه قطار بندر امام خمینی(ره)، مسیر به اهواز را ایستاده طی کردند

ایستگاه قطار بندر امام خمینی(ره) بعد از گذشت ۸۰سال بین راهی شد؟

اعتراض مسافران نسبت به عدم فروش بلیت در ایستگاه راه‌آهن بندر امام خمینی(ره)

بخوانیم توسعه ریلی!

پس از تأسیس ایستگاه بندرماهشهر یا بخوانیم همان طرح توسعه خط ریلی ماهشهر، ایستگاه بندر امام خمینی(ره) با ۸۰ سال قدمت عملاً تبدیل به ایستگاه فرعی می‌شود و شهروندان محروم این شهر که طی این سال‌ها با محرومیت‌های زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و شاهد جان باختن عزیزانشان پشت خطوط راه‌آهن در انتظار عبور قطار برای رساندن بیماران خود به مراکز درمانی ماهشهر بودند، اکنون باید مسیر بندر امام خمینی(ره) به اهواز را به دلیل عدم تخصیص سهمیه عادلانه به‌صورت ایستاده طی کنند.

آنچه پس‌ازاین توسعه رخ داد مقدم شماردن مسافران ایستگاه بندرماهشهر بر مسافران ایستگاه بندر امام خمینی(ره) بود.

با توجه به توزیع و تصمیم‌گیری ناعادلانه در مورد سود حاصل از صنایع پتروشیمی در ماهشهر و اینکه عده‌ای از مسؤولان تولید این ثروت را متعلق به ماهشهر می‌دانند موجب شده که ایستگاه بندر امام خمینی(ره) با قدمت ۸۰ ساله را فرعی قلمداد کنند و بین مسافران این دو ایستگاه تبعیض قائل شوند.

مسئولان راه‌آهن باید این نکته اساسی را در خاطر داشته باشند که بر اساس آمار، استان خوزستان در رتبه دوم تولید ناخالص داخلی پس از استان تهران قرار دارد و همچنین بندر امام خمینی(ره) با توجه به واحدهای فعال اقتصادی پس از اهواز در رتبه دوم استان خوزستان قرار گرفته است؛ پس با این ظرفیت عظیم در تولید ثروت ملی و قدمت ۸۰ ساله این ایستگاه، اختصاص یک سالن دیگر به مردم بندر امام خمینی(ره) و حل عاجل این معضل که به‌دوراز عدالت بر مردم این خطه ثروتمند تحمیل شده است کمترین توقع می‌تواند، باشد.

انتظار می‌رود مدیرکل راه‌آهن جنوب، استاندار خوزستان، فرماندار ماهشهر و بخشدار بندرامام خمینی(ره) اقدامی جدی و تدبیری در این خصوص اتخاذ کنند تا چنین حرکت به‌دور از شأنی در قبال مسافران ایستگاه بندر امام خمینی(ره) تکرار نشود و در آینده شاهد ایجاد تبعات اجتماعی به دلیل تصمیمات غلط نباشیم.|فارس

انتهای پیام/غ

https://biknews.ir/8268کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/8268/انتقاد-مردم-بندرامام-خمینیره-از-وضعیت/کپی شد!