چرا بیمارستان خیرساز بندر امام خمینی (ره) تحویل نشد؟

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر با بیان پیشرفت ۱۰۰ درصدی بیمارستان خیرساز بندر امام خمینی(ره) گفت: ساختمان بیمارستان پس از رفع اشکال برق به شبکه بهداشت و درمان برای استقرار تجهیزات بیمارستانی، تحویل داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی (ره)، بیمارستان راه زینب بندر امام خمینی(ره) تنها بیمارستان دولتی شهری است که به صورت تک تخصصی (زنان و زایمان) دارای بخش‌های زنان، زایشگاه، اتاق عمل، اورژانس، بخش دیالیز و کلینیک ویژه است که به مردم این منطقه خدمات درمانی در حد یک درمانگاه، ارائه می‌دهد.

سال‌ها محروم بودن مردم بندر امام خمینی(ره) از حداقل‌ترین امکانات بیمارستانی، سبب شده بود خیلی عزیزانشان را در مسیر جاده بندر امام خمینی(ره) به ماهشهر برای حداقل‌ترین نیاز درمانی فوری از دست بدهد و غم و غصه از دست دادن عزیزان را به خاطر نبود حداقل‌ترین امکانات درمانی، فقط نظاره کنند.

حال پس از ۲۸ سال‌ انتظار و مطالبه مردمی و با تلاش مسئولان استانی و شهرستانی، سال ۱۳۹۵ پس از تحویل زمین، پتروشیمی نوید زرشیمی در عمل به مسئولیت‌های اجتماعی احداث بیمارستان ۷۲ تختخوابی نوید در بندر امام خمینی(ره) را آغاز کرد.

حال با توجه به پیشرفت ۱۰۰ درصدی پروژه فیزیکی ساختمان بیمارستان توسط پیمانکار هنوز بیمارستان توسط شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندرماهشهر برای تجهیز نیروی انسانی و پزشکی، تحویل گرفته نشده است‌. برای پیگیری موضوع با مسئولان شهری و شهرستان درباره علت و موانع راه‌اندازی بیمارستان را جویا شدیم.

مسلم خواجوی در گفت‌وگو با تسنیم در بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه پروژه خیرساز ساخت بیمارستان بندر امام خمینی(ره) ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، اظهار داشت: بیمارستان ۷۲ تختخوابی خیرساز توسط پتروشیمی نوید زرشیمی در راستای عمل به مسئولیت‌های اجتماعی در شهر بندر امام خمینی(ره) احداث شده است.

وی افزود: بیمارستان ۷۲ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) در سه بلوکِ سه طبقه دارای بخش‌های اورژانس، جراحی عمومی، زنان و زایمان، کودکان و نوزادان، داخلی، دیالیز، CCU ، ICU و مجهز به باند فرود اورژانس هوایی(هلی پد) است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر تأکید کرد: آغاز به کار این بیمارستان گام مهمی در توسعه خدمات درمانی خواهد بود که می‌تواند تأثیر قابل توجهی در ارتقا سطح ارائه خدمات درمانی و سلامت در سطح منطقه داشته باشد.

خواجوی درباره آخرین وضعیت تأمین منابع مالی برق پایدار بیمارستان ۷۲ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: هزینه انشعاب به حساب اداره برق واریز شده است و اداره برق قول داده تا سه ماه آینده پایه‌های مربوط به برق دائم را نصب کند. نصب کنتور موقت برق بیمارستان به علت ایراد فنی در تابلو‌های برق نصب شده توسط پیمانکار به ۴ هفته آتی موکول شد. انشعاب‌های فیبر نوری، گاز و آب به بیمارستان وصل شده است و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بندر ماهشهر در خصوص تجهیزات درمانی بیمارستان ۷۲ تختخوابی عنوان کرد: تجهیزات مورد نیاز بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز خریداری شده است، و بخشی نیز از محل تجهیزات بیمارستان راه زینب(س) استفاده می‌شود. ساختمان توسط پتروشیمی نوید زرشیمی پس از رفع اشکال ایراد تابلو برق و نصب کنتور موقت به شبکه بهداشت و درمان تحویل داده می‌شود و پس از تجهیز کامل، در تلاش برای بهره‌برداری کامل آن تا دهه فجر هستیم.

مدیر مجتمع آموزش عالی سلامت شهرستان بندرماهشهر درباره نحوه تأمین نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان ۷۲ تختخوابی اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده بخشی از نیروهای تخصصی پزشکی و پرستاری از محل بیمارستان فعلی راه زینب(س) و بخش دیگر توسط دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، تأمین خواهد شد. نیروهای غیرتخصصی بیمارستانی مانند حراست، خدمات و تأسیسات پس از صدور مجوز دانشگاه علوم پزشکی، به طور قطعی با اولویت بومی انجام می‌شود.

خواجوی با بیان اینکه در تلاش برای افتتاح رسمی بیمارستان در دهه فجر هستیم، گفت: بخش دیالیز بیمارستان راه زینب (س) در کنار سایر بخش‌های به محل ساختمان تازه تاسیس، منتقل خواهد شد.

فرید قنواتی رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) درباره دسترسی مورد نیاز بیمارستان جدید اظهار کرد: عملیات بهسازی، زیرسازی و آسفالت دو محور رفت و برگشت بولوار منتهی به بیمارستان از انتهای ۴۰ متری کوی اباذر و نیز فضای سبز محوطه درونی بیمارستان و بولوار منتهی به بیمارستان، هفته آینده شروع می‌شود.

وی تأکید کرد: از شبکه بهداشت و درمان و دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان درخواست داریم نیروهای غیرتخصصی حراست، تأسیسات و خدمات از بومی‌های بندر امام خمینی(ره) استخدام شود. از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان انتظار داریم ساختمان فعلی بیمارستان راه زینب(ره) را به عنوان درمانگاه دولتی استفاده شود و به بخش خصوصی واگذار نگردد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر بندر امام خمینی(ره) از پتروشیمی نویدزرشیمی بابت حُسن توجه برای رفع محرومیت درمانی بندر امام خمینی(ره) و نیز اداره‌های مخابرات، برق، آبفا و گاز که با پیگیری جدی و احترام به ضرب‌العجل‌ها به سرعت کار انشعاب‌های مورد نیاز بیمارستان را انجام دادند، تشکر و قدردانی کرد.

اسدالله معیری بخشدار بندر امام خمینی(ره) با بیان رفع مشکل برق پایدار بیمارستان ۷۲ تختخوابی بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: با قول همکاری مدیرعامل شرکت توزیع برق خوزستان، برق تخصصی و مورد نیاز بیمارستان تا دهه فجر تکمیل و تامین می‌شود. به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان خوزستان اعلام کردیم نیروهای غیرتخصصی در تمام سطوح باید بومی بندر امام خمینی(ره) باشند. درخواست ما مسئولان از دانشگاه علوم پزشکی استان، راه‌اندازی بیمارستان راه زینب(س) در مکان جدید، به صورت دولتی است.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15576کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15576/چرا-بیمارستان-خیرساز-بندر-امام-خمینی-ر/کپی شد!