پایان نگارش مصحف شریف توسط هنرمند خوشنویس بندر امام خمینی (ره)

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندرامام خمینی (ره) از پایان نگارش و کتابت قرآن کریم توسط استاد فیصل طیارزاده از اساتید برجسته استان خوزستان، خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، سید احمد محفوظیان اظهار کرد: این مصحف شریف طبق رسم الخط عثمان طه با اعراب گذاری و در ۶۰۴ صفحه و به مدت ۱۰ سال به خط نستعلیق کتابت شد.

فیصل طیار زاده خالق این اثر فاخر و ارزشمند اعلام کرد: تکریم کلام وحی و جایگاه عظیم الشان قرآن کریم، کمال و عزت بخشیدن به ارزش و اعتبار هنر والا و قدسی خوشنویسی را از اهداف و انگیزه های خود برای خلق این اثر گرانقدر برشمرد.

او درباره سایر ویژگی نوشتاری و نگارشی قرآن کریم گفت: هر صفحه این مصحف شریف در ۱۳ خط و اندازه صفحه‌های آن ۵۰ در ۳۵، نوع کاغذ کرافت نخودی و از مرکب مشکی اندازه قلم ۲ میل استفاده شده است.

استاد فیصل طیار زاده از هنرمندان برجسته استان خوزستان دارای درجه استادی از شورای ارزشیابی انجمن خوشنویسان ایران و از کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، است.

انتهای پیام/

 

https://biknews.ir/15481کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15481/پایان-نگارش-مصحف-شریف-توسط-هنرمند-خوشن/کپی شد!