امام جمعه بندر امام خمینی(ره)؛

هیچ عذر و بهانه‌ای برای تکرار تلخ آبگرفتگی در بندر امام خمینی(ره) پذیرفتنی نیست

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) گفت: دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای تکرار تلخ آبگرفتگی در بندر امام خمینی(ره) پذیرفتنی نیست و از همین امروز به همه مسئولان یادآوری کرده و تذکر می‌دهم که فردا عذری و بهانه‌ای نباشد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی با تسلیت شهادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا به محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنافداه و مقام معظم رهبری مدظله و همه شیعیان، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: حرم مطهر حضرت امام رضا(ع) نعمت بزرگ و گران‌قدرى است که در اختیار ما ایرانى‌ها است.

وی افزود: عظمت امام رضا(ع) را فقط خداوند متعال مى‌داند، به‌حدى که امام جواد(ع) مى‌فرماید: زیارت پدرم امام رضا(ع) از زیارت امام حسین(ع) افضل است، زیرا امام حسین(ع) را عامه و خاصه زیارت مى‌کنند، ولى پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامى) زیارت نمى‌کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تصریح کرد: ایرانى‌ها باید نعمت حرم حضرت امام رضا(ع) که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.

وی درباره جایگاه ویژه امام رضا(ع) از کلام پیامبر اسلام (ص) گفت: در حدیثی از وجود مبارک پیامبر اعظم (ص) در عظمت زیارت امام رضا علیه السلام می فرماید: “پاره‏ای از تن من در سرزمین خراسان دفن می‏شود که هیچ گرفتارى او را زیارت نمی‌کند، جز این که خداوند پریشانی را از او می‏زداید و هیچ گنهکاری به زیارت او نائل نمی‏شود، مگر آن که خداوند گناهانش را می‏آمرزد.”

خطیب نماز جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: باید قدر نعمت وجود حرم آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام را بدانیم و با معرفت کامل ایشان را زیارت کنیم.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) با اشاره به حوادث ناگوار و غم انگیز زلزله دلخراش در کشور مسلمان مغرب و سیل ویرانگر لیبی، بیان کرد: این حوادث در حقیقت دل ملت‌های مسلمان را ناراحت و متاثر کرد و با مردم مسلمان کشورهای مغرب و لیبی ابراز همدردی می‌کنیم و برای جانباختگان این حوادث ناگوار از خداوند متعال غفران و برای بازماندگان صبر جمیل مسالت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی در خصوص فصل بارندگی پیشرو در پاییز و زمستان، بیان کرد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده در سال جاری ان‌شاءالله شاهد بارش‌های خوب رحمت الهی باران باشیم و انتظار می‌رود همه مسئولان از همین امروز آمادگی کامل داشته باشند و این رحمت الهی را به کام مردم عزیز تلخ نکنند.

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تکرار حوادث تلخ آبگرفتگی سال ۱۳۹۹ که در حقیقت مردم شریف و انقلابی بندر امام‌خمینی(ره) به شدت ضرر و زیان متحمل شدند، باید در نهایت آمادگی باشند و اقدامات پیشگیرانه را در نظر بگیرند.

امام جمعه به مسئولان شهرداری و آبفا درباره اقدام‌های لازم و پیشگیرانه تذکر دادند و بیان کرد: لایروبی کانال‌ها ، نصب پمپ‌های دفع آبهای سطحی و فاضلاب، بروزرسانی تجهیزات شبکه آب و فاضلاب و هر اقدام دیگری که لازم باشد را مسئولان انجام دهند.

وی تصریح کرد: دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای برای تکرار تلخ آبگرفتگی شهر بندر امام خمینی(ره) پذیرفتنی نیست و از همین امروز به همه مسئولان یادآوری کرده و تذکر می‌دهم که فردا عذری و بهانه‌ای نباشد.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15413کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15413/هیچ-عذر-و-بهانهای-برای-تکرار-تلخ-آبگر/کپی شد!
نویسنده:
رضا ولایتی