حرکت کاروان عشاق‌الحسین (ع) به سمت کربلا/ ۲۵ روز پیاده‌روی تا بهشت حسین + فیلم و تصاویر

کاروان هزاران نفری "عشاق‌الحسین" همگام با شیعیان و شیفتگان ابا عبدالله الحسین(ع) در ایران اسلامی، برای طی کردن ۲۵ روز پیاده‌روی عارفانه و عاشقانه اربعین حسینی از بندر امام خمینی(ره) تا کربلا را آغاز کردند.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره) به نقل از تسنیم، کاروان پیاده‌روی “عشاق‌الحسین” متشکل از زائران حضرت ابا‌عبدالله الحسین که با پای پیاده از استان‌های جنوبی کشور به استان خوزستان آمده بودند، حرکت خود را از رامشیر شروع کرده و پس از عبور از شهرها و روستاهای مختلف به میعادگاه عشاق‌الحسین بندر امام خمینی(ره) پیوستند.

پس از استقبال بی‌نظیر خدام مساجد، حسینیه‌ها و مواکب بندرامام خمینی (ره) از کاروان “عشاق الحسین”، صبح امروز و طبق رسم هر ساله از ۲۶ محرم، با وجود گرمای هوا، هزاران نفر از مردم عاشق اهل بیت(ع) بندرامام خمینی (ره) به سیل بهشتیان پیوستند، تا با پای دل و سرشار از عشق امام حسین(ع)، ایام زیارت اربعین خود را به کربلای معلی برسانند.

 

قدمت ۱۵ ساله حرکت پیاده‌روی عشاق الحسین از بندر امام خمینی(ره)

حجت‌الاسلام جاسم عبادی امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در سیل عاشقان عشاق الحسین در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: طبق رسم هر ساله ۲۶ محرم الحرام سرآغاز حرکت باشکوه عزاداران ابی عبدالله الحسین(ع) که از اقصی نقاط کشور در شهر بندر امام خمینی(ره) جمع شده و حرکت باشکوه پیاده‌روی به سمت کربلای معلا و تجدید بیعت با آرمان‌ها و مکتب ابا عبدالله الحسین(ع) که مکتب آزادی و ایستادگی و مقاومت را دوباره زنده می‌کنند.

وی افزود: پیاده‌روی عشاق الحسین که امروز از بندر امام خمینی(ره) آغاز شده است حرکتی با قدمت بیش از ۱۵ ساله است که پیش از این یک حرکت نوپایی بود و به چند صد نفر نمی‌رسید.

عبادی در ادامه گفت: امروز حرکت عشاق‌الحسین به یک حماسه، شکوه و‌ عظمت از حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین(ع) تبدیل شده، که بالغ بر ۴ هزار نفر در این مسیر شکوه و عزت مسیر راهپیمایی ابا عبدالله الحسین شرکت می‌کنند.

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) تاکید کرد: بار دیگر به همه‌ دشمنان و بدخواهان جهان اسلام ثابت می‌کنیم که تا پای جان پای آرمان‌های ابا عبدالله الحسین(ع) ایستاده‌ایم و دوباره با آن تجدید میثاق می‌کنیم.

گزارش از رضا ولایتی 

عکس و فیلم از علیرضا حرمانی 

انتهای پیام/۳۳۸/

https://biknews.ir/15375کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15375/حرکت-کاروان-عشاقالحسین-ع-به-سمت-کربل/کپی شد!