شهردار بندر امام خمینی(ره) به پرداخت دیه یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال محکوم شد

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) با بیان اینکه رای داگاه بر محکوم شدن متهم به پرداخت دیه در حق شاکی به مبلغ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال صادر شد گفت: شهرداری بندر امام خمینی(ره) به پرداخت دیه در خصوص پرونده حمله چند سگ بی‌صاحب به یک کودک و آسیب به وی محکوم شد.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، محمدرضا جعفری اصل در خصوص این پرونده، اظهار داشت: سال گذشته طبق شکایت یکی از شهروندان در خصوص حمله چند سگ بی‌صاحب به فرزند خردسالش که باعث مصدوم شدن آن شد با قید فوریت پرونده قضایی در یکی از شعب دادگاه کیفری ۲ شهرستان به طرفیت شهرداری بندر امام خمینی(ره)‌ تشکیل شد.

وی با تاکید بر اینکه طبق بند ۱۵ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، جمع‌آوری حیوانات بی‌صاحب از وظایف مستقیم شهرداری است، افزود: طبق ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲، هر گاه کسی فعلی که انجام آن را برعهده گرفته یا وظیفه خاصی را که قانون بر عهده او گذاشته است، ترک کند و به سبب آن، جنایتی واقع شود، چنانچه توانایی انجام آن فعل را داشته باشد، جنایت حاصل به او مستند می‌شود و حسب مورد عمدی، شبه‌عمدی و یا خطای محض است.

جعفری‌اصل گفت: با توجه به مواد قانونی ذکر شده و پس از بررسی و تحقیق در خصوص اعتراض شاکی قرار جلب به دادرسی، برای شخصیت حقوقی شهرداری صادر و شهردار وقت تفهیم اتهام شد.

دادستان عمومی و انقلاب بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: نماینده حقوقی شهرداری بندر امام خمینی(ره) لایحه‌ای در خصوص اقدامات شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد و اختصاص مکان لازم و بیان موانعی نظیر انجمن‌های حمایت از حقوق حیوانات را ارسال کرد که از طرف دادگاه مورد تایید قرار نگرفت.

وی افزود: با توجه به بی‌مبالاتی و ترک فعل در راستای وظایف شغلی شهردار وقت، بزهکاری شخصیت حقوقی شهرداری بندر امام خمینی (ره) محرز و مسلم دانسته شد.

جعفری اصل عنوان کرد: طبق قانون مجازات اسلامی، رای داگاه بر محکوم شدن متهم به پرداخت دیه در حق شاکی به مبلغ یک میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال صادر شد.

وی با تاکید بر اینکه در برابر ترک فعل مدیران دستگاه‌ها و ادارات هیچ مماشاتی وجود ندارد، افزود: شهرداری‌ها طبق قانون موظف به جمع‌آوری سگ‌های بی‌صاحب از سطح شهر هستند و هیچ عذر و مانعی در این خصوص قابل پذیرش نیست.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15362کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15362/شهردار-بندر-امام-خمینیره-به-پرداخت-دیه/کپی شد!