امام جمعه بندر امام خمینی(ره):

بندر امام خمینی(ره) با کمبود سرانه آموزشی مواجه است/ مسئولان برای فرسودگی مدارس و کمبود معلم چاره‌اندیشی کنند

امام جمعه بندر امام خمینی گفت: در این چند سال اخیر نسبت به فضای آموزشی در بندر امام خمینی(ره) کم‌توجهی شده و در حال حاضر بیشتر مدارس شهر فرسوده است.

به گزارش پایگاه خبری خبر بندر امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام خمینی(ره) اظهار کرد: یکی از معضلات بندر امام خمینی نبود فضای آموزشی مناسب برای دانش‌آموزان است.

او افزود: متاسفانه در این چند سال اخیر نسبت به فضای آموزشی در بندر امام خمینی(ره) کم‌توجهی شده و در حال حاضر بیشتر مدارس شهر بندر امام فرسوده است و مناسب آموزش نیست.

حجت‌الاسلام عبادی بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان نوسازی مدارس استان این مدارس باید تخریب و نوسازی شوند، اما فعلاً از روی ناچاری دانش‌آموزان و معلمان باید این مسئله را تحمل کنند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه حق دانش‌آموزان بندر امام خمینی(ره) این نیست که در این مدارس فرسوده درس بخوانند، تصریح کرد: متأسفانه کمبود سرانه فضای آموزشی باعث تراکم جمعیتی دانش‌آموزان در کلاس‌ها شده که این امر موجب کاهش کیفیت آموزش می‌شود و باید چاره‌ای برای حل این موضوع پیدا شود.

مسئولان به مدارس بندر امام خمینی(ره) توجه ویژه‌ای داشته باشند

حجت‌الاسلام عبادی ادامه داد: شهر بندر امام خمینی (ره) بالغ بر ۲۱ هزار دانش‌آموز دارد ولی متأسفانه از لحاظ امکانات آموزشی، پرورشی و پژوهشی دچار عقب‌ماندگی است که باید جبران شود و این امر نیازمند نگاه ویژه به آموزش و پرورش بندر امام خمینی (ره) است.

او افزود: یکی از معضلات دیگر در مدارس بندر امام خمینی(ره) موضوع نبود سیستم سرمایشی در این گرمای طاقت‌فرسای خوزستان است که امر آموزش را در واقع دشوار می‌کند.

حجت‌الاسلام عبادی، کمبود معلم به ویژه در مقطع ابتدایی یکی دیگر از معضلات مدارس بندر امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: از امروز باید به فکر حل این مسئله بود و خانواده‌ها را در ابتدای سال با مشکل مواجه نکنند. بنده از مدیران استان، شهرستان و صنایع پتروشیمی استدعا دارم به مدارس بندر امام خمینی(ره) توجه ویژه‌ای داشته باشند.

خبرنگاران، در امیدبخشی به جامعه نقش بسزایی داشته باشند

امام جمعه بندر امام خمینی(ره) در فراز دیگری از خطبه‌ها، با تبریک هفدهم مرداد ماه روز خبرنگار، اظهار کرد: خبرنگاران در راستای رصد مشکلات و مسائل کشور نقش یک دیده‌بان را می‌توانند ایفا کرده و به عنوان یک مطالبه‌گر حقوق مردم را از مسئولان پیگیری کنند.

حجت‌الاسلام عبادی با تاکید بر اینکه مسئولان در مقابل انتقاد سازنده خبرنگاران با سعه صدر برخورد کنند و آستانه تحمل بیشتری داشته باشند، بیان کرد: انتظار می‌رود از خبرنگارانی که دلسوزانه نقاط ضعف را بیان می‌کنند حمایت شود، البته نباید خبر را با غرض‌ورزی نوشت و خدای ناکرده دنبال تخریب افراد باشند که این گناهی نابخشودنی است.

او گفت: خبرنگاران نقاط قوت و خدماتی که توسط مسئولان خدمتگزار ارائه می‌شود را به مردم منتقل کنند تا مردم هم نسبت به این خدمات آگاهی پیدا کنند چرا که این موضوع باعث امید آفرینی در جامعه می‌شود. خبرنگاران می‌توانند در امیدبخشی به جامعه نقش بسزایی داشته باشند.

خطیب جمعه بندر امام خمینی(ره) بیان کرد: امسال هم الحمدلله به کوری چشم دشمنان اسلام مراسم ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا (ع) در شهر بندر امام خمینی(ره) با شکوه هرچه تمام برگزار شد که جا دارد از مسئولان شهری، هیئت‌های مذهبی و مساجد، حسینیه‌داران، صاحبان تکایا، موکب‌داران و همه عزیزانی که تلاش کردند نام حضرت سیدالشهدا طنین‌انداز شود صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/و

https://biknews.ir/15357کپی شد! https://khabarbandaremamkhomeyni.ir/15357/بندر-امام-خمینی-با-کمبود-سرانه-آموزشی-م/کپی شد!